پارتیشن بندی هارد دیسک با روشی ساده

هارد دیسک

پارتیشن بندی هارد دیسک یک روش عالی برای سازماندهی پرونده ها، پوشه ها و برنامه های کاربردی در درایوهای مجازی خود است. اگرچه برای داشتن همین درایو های فیزیکی چند منظوره مزایایی وجود دارد، با بالا رفتن هارد دیسک های چند ترابایت، پارتیشن بندی یک درایو منفرد یک روش قابل استفاده برای سیستم شماست که از قابلیت های چند درایو با فضای کافی بر روی هر کدام، بدون نیاز به درایوی دیگر استفاده کنید.

اگر اخیراً یک درایو جدید خریداری کرده اید و می خواهید از آن استفاده کنید، قبل از استفاده باید آن را تقسیم کنید. این که آیا شما با یک درایو جدید کار می کنید، یا به دنبال جداسازی یک موجود موجود هستید، روند بسیار مشابهی دارد. خوشبختانه، یادگیری نحوه پارتیشن کردن هارد در ویندوز 10 سریع و آسان است. اگر مراحل زیر را دنبال کنید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا فقط در چند مرحله سریع از یک سیستم درایو منفرد به تعدادی درایو تقسیم بندی شده دست پیدا کنید. اگر به دنبال ایجاد حجم های جدید برای محتواهای پشتیبان هستید، همچنان توصیه می کنیم از هارد دیسک اکسترنال استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید شخص دیگری روند تهیه نسخه پشتیبان را برای شما به عهده بگیرد، هاردهای اکسترنال برای ذخیره و بازیابی داده ها مناسب تر هستند.

ساده ترین راه برای پارتیشن بندی هارد دیسک با ابزار مدیریت دیسک داخلی Windows است. اگرچه برخی از برنامه های دیگر مجموعه ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند، اما ابزار استاندارد ویندوز کاملاً قادر است پارتیشن های جدیدی را برای شما ایجاد کند تا بتوانید با آنها کار کنید. اگرچه مراحل زیر مخصوص سیستم های ویندوز 10 است، اما در مورد 8.1 نیز کاربرد دارد.

برای جستجوی مدیریت دیسک از کادر جستجوی ویندوز استفاده کنید و از جعبه نتایج گزینه ایجاد و قالب بندی پارتیشن های دیسک سخت را انتخاب کنید. هارد دیسک مورد نظر برای پارتیشن بندی از لیست درایوهای موجود انتخاب کنید. اگر این یک درایو جدید است، به مرحله 4 بروید. اگردرایو موجود است که پرونده ها و حتی سیستم عامل شما روی آن نصب شده است، قبل از اینکه بتوانید آن را پارتیشن بندی کنید، باید فضای جدا نشده ای ایجاد کنید. روی آن راست کلیک کرده و از منوی کشویی حاصل از آن، shrink حجم را انتخاب کنید.

پارتیشن بندی هارد دیسک

سپس کامپیوتر شما میزان فضای آزاد شما را برای پارتیشن جدید محاسبه می کند. پس از اتمام، از شما می پرسد که چه مقدار از آن را می خواهید استفاده کنید. اگر می خواهید از تمام فضای آزاد در هارد دیسک استفاده کنید، به سادگی بر روی دکمه Shrink کلیک کنید. روی فضای Unallocated راست کلیک کنید و از فهرست منوی جدید New Simple Volume را انتخاب کنید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و اندازه حجم را انتخاب کنید (پیش فرض از تمام فضای غیرقابل استفاده استفاده می کند) و نام درایو را انتخاب کنید. همچنان روی دکمه های Next کلیک کرده و در آخر، برای ایجاد درایو، Finish را کلیک کنید. هارد دیسک شما اکنون با یک نام خاص خود دارای یک پارتیشن کاملاً جدید است.

منبع: digitaltrends.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت