تنها نگاهی به توییت های اخیر نایب رئیس شرکت مایکروسافت آقای جو بلفیور کافی است که نشان دهد این غول نرم افزاری دیگر دنبال توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ویندوز فون نیست.
بر خلاف نظر طرفداران ویندوز فون، کمپانی مایکروسافت تنها با رفع اشکالات این سیستم عامل و به روز رسانی امنیتی آن پشتیبانی خود را ادامه می دهد.
در آخرین کنفرانس مایکروسافت با نام Build and Inspire، ساتیا نادلا، مدیر عامل این کمپانی، شعار این شرکت را که ” اولین تلفن همراه، اولین فضای کلود ” به دلیل تمرکز بر آنچه که او به عنوان کلود هوشمند و لبه های هوشمند توصیف می کند، رها کرد.
توسعه دهندگان ویندوز فون، دیگر تمایلی به کار در این حوزه را ندارند و این پلتفرم را رها کرده اند، این موضوع یکی از دلایل اصلی رکود ویندوز فون است. علاوه بر این مشکل، کمپانی مایکروسافت مشکلاتی در اپ استور ویندوز فون و همچنین ناتوانی در حفظ برنامه ها پس از انتشار داشت. اکنون مایکروسافت با این واقعیت مواجه شده است که کاربران دیگر تمایلی به استفاده از ویندوز فون را ندارند. هم چنین بلفیور اذعان کرده مانند بیل گیتس به اندروید روی آورده است.
در چند سال اخیر برنامه نویسان این کمپانی بر روی تولید برنامه های ios و Android تمرکز کرده اند. علاوه بر این مرورگر Edge مایکروسافت راه خود را به ios و اندروید باز کرده است. کمپانی مایکروسافت در حال تلاش برای ایجاد پیوند قوی بین سیستم عامل ویندوز و ios و Android می باشد و تجربه استفاده از آن ها را بهتر کند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت