پردازنده‌های مرکزی نسل دهم اینتل همراه با سوکت و چیپست جدید عرضه می‌شوند

آیا قصد خرید یکی از واحدهای پردازنده مرکزی نسل نهم کمپانی اینتل را در سر داشته، اما بنا به دلایلی تاکنون از عملی نمودن تصمیم خود صرفه نظر کرده‌اید؟ بهتر است تا کمی دیگر صبر کنید، زیرا جدیدترین اطلاعات درز پیدا کرده حکایت از عرضه پردازنده‌های مرکزی نسل دهم کمپانی اینتل را دارند تا محصولات جدید و تازه‌نفسی را در نسخه‌ای ریفرش و مبتنی بر لیتوگرافی +++14nm در اختیار همگان قرار دهند. نسل دهم پردازشگرهای مرکزی کمپانی اینتل با اسم رمز Comet Lake به بازار عرضه شده و تعداد 13 تراشه مختلف را با خود به ارمغان آورده است.

کمپانی اینتل
کمپانی اینتل 1

پردازنده مرکزی پرچم‌دار نسل دهم، یعنی Core i9-10900KF با برخورداری از تعداد 10 هسته مرکزی و 20 رشته پردازشی در نوع خود قدرتی چشمگیر به شمار می‌رود. فرکانس کاری این پردازشگر در قالب هسته اول آن قابل افزایش به 5.2 گیگاهرتز (در حالت بوست) بوده و مقدار آن در سرتاسر دیگر هسته‌های موجود به 4.6 گیگاهرتز کاهش پیدا کرده است. علاوه بر آن 20 مگابایت حافظه کش سطح سوم هوشمند از جمله دیگر ویژگی‌های این پرچم‌دار به شمار می‌رود. از جمله دیگر محصولات محبوب و قابل توجه می‌توان به پردازنده مرکزی Core i7-10700K با پشتیبانی از تعداد 8 هسته فیزیکی، 16 رشته پردازشی، فرکانس 5.1 گیگاهرتزی بوست در هسته اول و 4.8 گیگاهرتزی در سطح دیگر هسته‌های فیزیکی اشاره کرد که با قیمتی معادل 398 دلار به بازار عرضه شده و به 65 وات انرژی جهت فعالیت نیازمند می‌باشد.

پردازنده‌های مرکزی نسل دهم کمپانی اینتل به همراه سوکت LGA 1159 و چیپست Z490 به بازار عرضه شده و به‌صورت پیش‌فرض به پشتیبانی از فناوری DDR4-3200 پرداخته‌اند. همان‌طور که در ابتدای خبر نیز اشاره شد، پردازشگرهای جدید و تازه‌نفس بر پایه فناوری ساخت جدید توسعه پیدا کرده و با افزودن یک + دیگر به انتهای لیتوگرافی فعلی، نسخه‌ای ریفرش از محصولات سری کافی لیک به شمار می‌روند.

منبع: sakhtafzar.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت