پردازنده کامپیوتری سامسونگ به زودی ساخته خواهد شد

پردازنده سامسونگ

طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر ارائه پردازنده کامیپوتری توسط سامسونگ منتشر شده است.

به نظر می‌رسد بعد از اپل این‌بار نوبت سامسونگ است تا با ساخت پردازنده کامپیوتری کار را برای اینتل و AMD سخت کند و برنامه‌‎های این دو را بهم بریزد.

هر چند که اینتل و AMD سال‌ها است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و پردازنده‌های بسیار قدرتمندی تولید کرده‌اند. همچنین این دو کمپانی محبوبیت بسیار بالایی نیز دارند و به نظر می‌رسد کار اپل و شرکت‌های دیگر که قصد تولید و عرضه پردازنده‌های کامپیوتری دارد بسیار سخت خواهد بود.

چندی پیش اپل اعلام کرده بود که به زودی پردازنده‌های کامپیوتری بر پایه ARM عرضه خواهد کرد و این خبر شوکی بر اینتل و AMD بود.

پردازنده‌هایی که بر پایه ARM ساخته شده‌اند بسیار کم مصرف هستند و از این حیت در لپ‌تاپ‌ها بسیار کارایی دارند زیرا باعث می‌شود شارژ آن‌ها دیرتر تمام شود.

همچنین پیشرفت چشم‌گیری که اپل در این خصوص داشته است سبب شده است که بسیاری از افراد آن را جایگزینی خوب برای پردازنده‌‎های اینتل ببینند.

با اعلام اپل انتظار میرفت تا دیگر کمپانی‌های بزرگ نیز روند ساخت و توسعه‌ی پردازنده‌های کامپیوتری را شروع کنند اما همه منتظر کمپانی‌های چینی بودند.

اما به یک باره کمپانی کره‌ای نام آشنای سامسونگ خبری مبنی بر توسعه و ساخت این نوع پردازنده‌ها را منتشر کرد.

پردازنده کامپیوتری سامسونگ

به ادعا سم‌موبایل پردازنده کامپیوتری سامسونگ از سری Exynos است

این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ به احتمال زیاد از سری Exynos برای توسعه و ساخت پردازنده‌های کامپیوتری استفاده خواهد کرد.

یکی از دلایلی که سامسونگ را وادار به ساخت پردازنده‌‌های کامپیوتری می‌کند اختلافی است که بین پردازنده‌های این کمپانی با پردازنده‌های کوالکوم است.

همان‌طور که می‌دانید Galaxy s20 از نظر پردازنده به دو بخش کوالکوم و اسنپدراگون تقسیم خواهد شد.

چند هفته بعد از رونمایی دستگاه‌های این سری همه متوجه اختلاف عملکردی بین این دو پردازنده شدند.

به تازگی نیز پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس رونمایی شده است باید دید که عملکرد این پردازنده در سری نوت 20 چگونه است.

در این وضعیت سامسونگ باید تمام تلاش خود را بکند تا کاربران را متقاعد کند که پردازنده‌های این شرکت را بخرند.

آنچه مشخص است این است که AMD و اینتل سالیان سال دو تولید کننده اصلی پردازنده‌های کامپیوتری بودند و بازار در انحصار این دو بود.

این دو با عملکرد بسیار خوب خود کاربران زیادی را جذب کرده‌اند به نظر می‎‌رسد بسیار سخت است تا دیگر کمپانی‌ها نظیر اپل و سامسونگ بتوانند کاری کنند تا کاربران پردازنده‌های این دو را مصرف کنند.

دیدگاه شما کاربران امین دیتا در این زمینه چیست؟

منبع: lowyat

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت