تراشه‌هایی با عمر نامحدود

تراشه ویلیوت

پژوهشگران تراشه‌ هایی بسیار کوچکی ساخته‌اند که فاقد باتری بوده، انرژی موردنیاز خود از هوا تأمین می‌کنند.

شرکت ویلیوت (Wiliot) که یک شرکت تولیدکننده تجهیزات ابررسانا است، ادعا می‌کند، موفق به تولید تراشه کوچکی شده است که به باتری نیاز نداشته انرژی خود را از هوا به دست می‌آورد.

تراشه یاد شده، یک نمونه کاغذی نازک است که انرژی خود را از فرکانس‌های رادیویی موجود در محیط مانند وای فای- بلوتوث و برج‌های سلولی به دست می‌آورد. این ویژگی امکان اندازه‌گیری وزن و دما را فراهم کرده، اطلاعات را به ابزارهای نزدیک تراشه انتقال می‌دهد. شرکت ویلیوت به تازگی سرمایه‌ای 30 میلیون دلاری را از سوی آمازون و سامسونگ دریافت کرده است.

ابعاد تراشه بلوتوثی مذکور معادل یک تمبر نامه کاغذی است و هزینه تولید و نصب بسیار پایینی دارد. به‌علاوه می‌توان آن را در هر مکانی مانند روی لباس یا هر کالای دیگری قرار داد تا شرایط را در هنگام حمل‌ونقل اشیا یا جابه‌جایی افراد اندازه گرفت.

استیو استاتلر (Steve Statler)، معاون مدیر بازاریابی و توسعه تجارت ویلیوت توضیح داد، بعضی از ابزارها، ظرفیت‌های بالقوه بی‌شماری دارند. برای مثال اگر لباس یا ابزاری گم‌شده یا به سرقت برود، از آنجایی که عمر باتری آن نامحدود است، به سادگی می‌توان محل آن‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی تعیین کرد.

وی ادامه داد، به عنوان مثالی دیگر می‌توان به لباس‌هایی که از تراشه‌های یاد شده استفاده می‌کنند اشاره کرد. این پوشش‌های هوشمند قادر هستند با ماشین لباس‌شویی ارتباط برقرار کرده و نیاز به شستشو یا عدم آن را اطلاع دهند. همچنین از قرارگیری در یک چرخه‌ی شستشوی اشتباه نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

خرده‌فروشی‌ها نیز می‌توانند از مزایای تراشه‌های یاد شده بهره ببرند. این فروشگاه‌ها امکان ردیایی مسیر حمل‌ونقل کالاهای خود، موجودی انبار و جلوگیری از سرقت را به کمک فناوری موردبحث به دست خواهند آورد. به علاوه امکان سلیقه سنجی مخاطبان یک فروشگاه نیز به وجود می‌آید و با شناسایی اجناس پرطرفدار، می‌توان تبلیغاتی هدفمند را به منظور افزایش فروش انجام داد.

مقام یاد شده افزود از تراشه یاد شده می‌توان برای بهبود قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز بهره گرفت. شرکت ویلیوت قصد دارد در گام‌های بعدی، ویژگی‌های رمزنگاری و تجزیه زیستی را به آن اضافه کند. به علاوه اعلام شد، محصول مورد نظر تا پیش از سال 2020، به بازار عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمت نهایی تراشه‌ها مشخص نیست.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت