معمولا روال کار شرکت ها در معرفی تلفن های هوشمند جدید آن است که برخی از مهم ترین ویژگی ها که قابلیت تبلیغاتی گسترده ای در اختیار آنها قرار می دهند را در مراسم رسمی اعلام کرده و سایر ویژگی های جدید را بر عهده رسانه ها بگذارند تا به تدریج کشف شوند و دستگاه مورد نظر را برای مدت بیشتری در تیتر اخبار نگه دارند. این داستان برای پیکسل نیز اتفاق افتاده است. پس از گذشت چند روز از معرفی این دستگاه، وب سایت Android Police ویژگی جالبی را در پیکسل های جدید کشف کرده است.

به گفته این وب سایت به همراه گوشی های جدید، برنامه ای با نام Pixel Ambient Service نیز توسط گوگل منتشر شده که همانگونه که از اسم آن بر می آید تنها به گوشی های این خانواده تعلق دارد. در توضیحات برنامه آمده است که Pixel Ambient Service می تواند در حال رانندگی بودن کاربر را تشخیص داده و در این شرایط تماس های ورودی و هر گونه اعلان و نوتیفیکیشن را قطع نماید. در واقع به کمک این برنامه کاربران پیکسل قادر خواهند بود دستگاه را به گونه ای تنظیم کنند که در زمان رانندگی به صورت خودکار وارد حالت Do not Disturbشود. به گفته گوگل این قابلیت توسط سنسورهای حرکتی و البته بلوتوث دستگاه فعالیت خواهد کرد اما قادر به تشخیص این نکته نیست که کاربر دستگاه شخص راننده است یا تنها به عنوان سرنشین در خودرو حضور دارد.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار داده. پیشتر سامسونگ و اپل نیز از ویژگی های مشابهی در دستگاه های خود رونمایی کرده بودند که در زمان رانندگی پیام های از پیش آماده شده ای برای افراد تماس گیرنده ارسال می کردند. به نظر می رسد این روش ها راهکاری عملی برای مقابله با حوادث رانندگی در که در اثر استفاده از تلفن های هوشمند در حین رانندگی ارائه می دهند و در این راه موفق خواهند بود.

گوشی های جدید پیکسل در هنگام رانندگی تماس های دریافتی کاربر را مسدود می کنند.
© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت