چرا نیاز به حافظه اکسترنال داریم؟

چرا نیاز به حافظه اکسترنال داریم؟

چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید.

ممکن است بنا به هر دلیلی اطلاعات مهم شما در کامپیوتر از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، توصیه ما به شما این است که یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک حافظه اکسترنال تهیه کنید.

همچنین می توانید عکس ها و آهنگ ها و هر نوع اطلاعاتی که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک حافظه اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.
انواع حافظه اکسترنال
دو نوع درایو ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد.
• Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD
• Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD
SSD ها بسیار سریع هستند اما نسبت به HDD ها گرانتر می باشند.

تقریبا می توان گفت برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا 4 برابر HDD هزینه کنید. همچنین باید اشاره کرد ssd ها امن تر هستند.

لازم به ذکر است این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند.
حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از HDD ها آسیب پذیرند.

اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید.
انواع مختلف هارددیسک های اکسترال
می توان گفت حافظه اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک مدار ساده مبدل SATA به USB تشکیل شده است که در درون یک کیس قرار گرفته اند. درایو های سخت اکسترنال (HDD External) دو دسته می باشند:
• دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود.
• دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور
درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا 5400 دور در ثانیه است.

در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است.

این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند.

درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت 7200 دور در ثانیه استفاده می شود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت