چه اتفاقاتی باعث سوختن هارد می شود؟

چه اتفاقاتی باعث سوختن هارد می شود

چه اتفاقاتی باعث سوختن هارد می شود؟ این سوال ممکن است برای شما نیز پیش بیاید و دلیل آن را ندانید. دلایل زیادی برای شناسایی نشدن هارد در مادربرد یافت می شود و زمانی که افراد نمیتواند هارد خود را در کامپیوتر مشاهده کند، این احتمال برایشان به وجود می آید که شاید هارد من سوخته است.

 عوامل شناسایی نشدن هارد در مادربرد میتواند زیاد باشد ولی مد نظر داشته باشید که هر یک از این موارد با یکدیگر تفاوت دارند. مهمترین این عوامل شامل موارد زیر است:

خراب شدن برد (سوختن برد)

زمانی که برد هارد شما روشن نشود، پس شناسایی نیز نمی شود، در نتیجه هارد درایو نمی تواند آغاز به کار کند و خود را شناسایی نماید.

خرابی های فریموری

در هارد درایو شما به دور از دسترس افراد، میکرومدهایی تعبیه شده است. این کدها به شکل اتومات و خودکار در زمان روشن شدن هارد درایو فعال می گردند و به کنترل عملیات هارد می پردازند.

خراب شدن هد هارد (سوختن هد)

به طور کلی خرابی هد توام با صدای تق و تق و یا شنیدن صداهای ناهنجار هارد نشانگر خراب شدن هارد است.

خرابی ROM (سوختن رام)

رام یک آی سی کوچک است که بر روی برد هارد قرار گرفته است. در آن اطلاعات پیش راه انداز قرار گرفته و در ابتدای راه اندازی این داده ها وجود دارد که می توانند میکرو کدهای فریمویر را در هارد بیابند و راه اندازی نمایند.

خرابی کانکتور رابط هارد

برخی مواقع ممکن است کانکتورهای هارد درایو کثیف شوند، یا به مرور زمان شل شده یا حتی بشکنند. این موضوع سبب عدم ارتباط و اتصال هارد درایو به کامپیوتر می شود.

سوختگی کانکتور اتصال به کامپیوتر

ممکن است کاربر کابل اتصال برق هارد SATA را برعکس جا بزند و به علت جابجا شدن ولتاژ ۵ و ۱۲ ولت المان های الکتریکی با مشکل مواجه شوند و آتش بگیرند و به دلیل گرمای زیاد سوکت نیز آب شود.

در این مطلب سعی کردیم شما را با دلایل سوختن هارد آشنا سازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت