چگونه می‌توان از سوختن هارد جلوگیری کرد؟

انجام ریکاوری هارد دیسک

چگونه می‌توان از سوختن هارد جلوگیری کرد؟ در کل باید گفت که محال‌ است که بتوان از سوختن یک قطعه‌ی الکترونیکی به طور کامل جلوگیری کرد اما می‌توان آن را تا پایان عمر مفید کارخانه‌ای قطعه به تاخیر انداخت؛ بنابراین به این صورت سوال را مطرح می‌کنیم: چگونه می‌توان هارد را تا پایان عمر مفیدش سالم و سلامت نگاه داشت؟

چگونه می‌توان از سوختن هارد جلوگیری کرد؟

  • هارد دیسک را از هرگونه ضربه و آسیب فیزیکی حفظ کنید
  • اتصال هارد توسط تبدیل OTG گوشی می‌تواند خسارت بار باشد. جدا از این‌که ممکن‌ست به خاطر NTFS بودن فایل سیستم؛ گوشی به شما درخواست فرمت هارد را بدهد و شما هم بدون دقت کردن به محتوای پیام؛‌ آن را اکی بزنید و کل اطلاعات روی هارد را فرمت کنید؛ در بسیاری از موارد ممکن‌ست در دراز مدت به علت کمبود آمپربرق تامینی از سمت گوشی؛ هارد شما بسوزد. دقت کنید که گوشی‌ها و تبلت‌ها تامین کننده‌ی برق خوبی برای هارد دیسک‌ها نیستند و می‌توانند باعث سوختن بورد یا هد هارد شما بشوند. به طور کلی پیشنهاد ما این‌ست که جز در موارد ضروری هارد دیسک را به گوشی و تبلت متصل نکنید. البته می‌توانید به راحتی از SSD های اکسترنال برای اتصال به گوشی و تبلت استفاده کنید. به علت مصرف پایین SSD گوشی‌ها و تبلت‌ها مشکلی در تامین برق مورد نیاز آنها نخواهند داشت.
  • هرگز و هرگز هنگامی که هارد به سیستم متصل و در حال استفاده است؛ آن را جابجا نکنید. دقت کنید جابجا کردن هارد هنگام کارکرد هد آن می‌تواند به هد آسیب بزند.
  • هارد دیسک توانایی هندل کردن چندین کار به طور هم‌زمان را ندارند. نمی‌توانید هم‌زمان که در حال کپی اطلاعات روی هارد دیسک هستید؛ هم‌زمان اطلاعاتی را از روی آن بخوانید. دقت کنید هر بار که چند وظیفه را به طور هم‌زمان به هارد دیسک واگذار می‌کنید؛ هدهای هارد دیسک با سرعت بسیار زیادی مجبور به حرکت سریع برای سرعت بخشیدن به عملیات‌های درخواستی شما هستند و این موضوع عمر آنها را کاهش می‌دهد. کل اطلاعات روی پلاترهای شما ذخیره می‌شوند و هدها برای هر بار خواندن و نوشتن باید به کارهای شما اولویت‌بخشی کنند. به لحاظ فیزیکی ممکن نیست که هم زمان روی یک بخشی از پلاتر شما از اطلاعات نوشته شود و هم‌زمان از جایی دیگر اطلاعات خوانده شود؛ هر کاری باید ترتیب‌بندی شود. اگر چندوظیفه‌گی می‌خواهید هارد دیسک را فراموش کرده و SSD بخرید. SSD به خاطر تفاوت ساختاری و مکانیکی نبودن؛ به راحتی می‌تواند چند وظیفه‌گی را پشتیبانی کند و هم‌زمان می‌توانید چند فایل مختلف را روی آن بنویسید و هم زمان هم اطلاعات را از جایی دیگر روی آن بخوانید. البته میزان این چند وظیفه‌گی هم وابسته به نوع SSD شماست و هر مدل اس اس دی توانایی‌های خاص خودش را دارد.
  • همیشه و به طور مرتب هارد دیسک‌تان را برای بررسی وجود بدسکتورها اسکن نمایید و هرگز اجازه ندهید که بدسکتورهای منطقی هارد که به راحتی قابل تعمیر هستند تبدیل به بدسکتورهای غیر قابل تعمیر فیزیکی شده و هارد دیسک شما پس از مدتی غیر قابل استفاده بشود.
  • برای هارد دیسک کیف مخصوص هارد تهیه کرده و هنگام جابجایی هارد را داخل کیف بگذارید. دقت کنید که کیف مخصوص هارد شما از نوع استاندارد باشد و در طراحی آن ضربه‌گیرهای مناسبی به کار رفته باشد.
© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت