کاهش ارزش سهام اینتل به جهت افشای باگ پردازنده ها

به تازگی یک باگ منتسب به پردازنده‌های اینتل افشا شد که افت  6.19 درصدی ارزش سهام این شرکت را نیز به همراه داشت.این باگ که یک آسیب پذیری امنیتی می باشد به نفوذ گر احتمالی اجازه دسترسی به داده‌های متعلق به سایر ماشین‌های مجازی اجرا شده بر روی همان ماشین فیزیکی را می‌دهد.

گفتنی است که ظاهرا این باگ  در سطح سخت افزار و تنها مختص پردازنده‌های اینتل است و همچنین امکان رفع آن در سطح سخت افزار وجود نخواهد داشت ولی وصله نرم افزاری که عملکرد آن در سطح هسته سیستم عامل است موجب افت بالایی کارایی می شود. هم زمان با این موضوع نیز گفته می شود که پردازنده‌های AMD دارای ایمنی در مقابل این آسیب پذیری می باشند و به همین جهت ارزش سهام این کمپانی افزایش 9.2 درصدی داشته است و گویا افزایش ارزش این سهام، به دلیل تصور اینکه پردازنده های AMD تنها جایگزین مناسب هستند، می باشد. البته باید گفت که کمپانی اینتل در حوزه دیتاسنتر و محاسبات به طور قطع در صدر قرار دارند ولی با این وجود این خبر پردازنده‌های AMD EPYC با خیال آسوده تری به رقابت خود می پردازند. شایان ذکر می باشد که ارزش سهام انویدیا نیز در همین زمان افزایش 6.54 درصدی داشته است.

طبق گزارشات بدست آمده اینتل حدود 24 میلیون دلار از سهام خود را در ماه نوامبر سال پیش عرضه کرد که اعلام شده است در آن لحظه از چنین آسیب پذیری آگاه بودند.

intel

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت