کاهش قیمت حافظه های رم DDR4



WEB
یکی از مشکلاتی که از سال 2016 بر روی حافظه های نیمه هادی DRAM تاثیر گذاشته است، مسئله کمبود این تراشه ها به دلیل تقاضای بالا بود. اما مسئله ای که پس از آن اتفاق افتاد، افزایش قیمت حافظه های رم بود که هر چند کم، اما تاثیر خود را بر روی بازار جهانی گذاشته بود. در همین راستا شرکت های تولید کننده این حافظه ها تلاش کردند و تولید خود را افزایش دادند. پس از آن حتی شرکت های چینی هم به سراغ این بازار پردرآمد آمده و حتی با توسل دستبرد به مهندسی کره ای ها، خواهان حضور در این بازار بودند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

Samsung Electronics و SK Hynix مجبور به تغییر در روند تولید خود شده و شدیدا به افزایش آن پرداخته اند. از سال 2016 تا کنون شرکت ها خود را برای افزایش سطح تولید تا 2-3 سال آینده آماده کردند. سهم سامسونگ از بازار حافظه های DRAM در سال 2016 به 50.2 درصد می رسید. شرکت هایی نظیر مایکرون که بازار خود را از دست رفته می دیدند، افزایش خطوط تولید و راه اندازی کارخانه های جدید حتی در چین پرداخت. این شرکت در سال 2016 تنها 20% از این بازار را به خود اختصاص داده بود که حالا به 50 درصد رسیده است. سهم سامسونگ نیز در 3 ماهه نخست سال 2018 برابر با 44.4% و سهم مایکرون نیز در همین مدت زمان، 23.1% بوده است.

انتظار می رود که بازار DRAM تا پیش از پایان سال 2018 به فروش 104 میلیارد دلار دست یابد. سپس در سال های 2019 تا 2020 به ترتیب 1.8 و 2.6 درصد کاهش را شاهد خواهیم بود. سامسونگ و مایکرون به دنبال تولید تراشه های 10 نانومتری رفته و افزایش حجم تولید در برابر کاهش تقاضا، کاهش قیمت DRAM در سالهای 2019 به بعد را به همراه دارد. پس می توان امیدوار بود که دست کم قیمت حافظه های رم مقداری کاهش جهانی را تجربه نماید.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت