کشف بدافزار جدیدی به نام بین چانت

هدف اصلی حمله این بد افزار منطقه خاورمیانه می‌باشد.

کشف بدافزار جدید بین چانت که خاورمیانه را هدف قرار داده است. از بین چانت بیشتر بدانید
پژوهشگران امنیتی از کشف یک بدافزار جدید خبر داده‌اند که از طریق یک فایل Word توزیع می‌شود و برای پنهان ماندن از تکنیک‌های زیادی استفاده می‌کند. این بدافزار که بین چانت (BaneChant) نام دارد  به احتمال زیاد سازمان‌های دولتی در کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی را هدف قرار داده است. پژوهشگران شرکت امنیتی فایرآی (FireEye) نوع جدیدی از بدافزارهای اِی پی تی (تهدیدات پایدار و پیشرفته) را کشف کرده‌اند از جمله اینکه حرکات و کلیک‌های ماوس را رهگیری و کنترل می‌کند و از این طریق نحوه تعامل کاربران با رایانه‌های آلوده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تروجان بین چانت با رهگیری و کنترل حرکات ماوس می‌تواند مانع فعالیت آنتی ویروس‌ها و یا سیستم‌های مجازی تحلیل بدافزار شود. بین چانت که حملات خود را در چند مرحله انجام می‌دهد، پس از آنکه وارد محیط یک رایانه شد، اقدام به دانلود یک برنامه پشتیبان با پسوند JPG می‌کند. این برنامه پس از دانلود شدن یک کپی از خود را با عنوان GoogleUpdate.exe در «C:\ProgramData\Google۲\» ذخیره می‌کند.
این بدافزار به این دلیل از کلمه گوگل استفاده می‌کند که کاربران فکر کنند این فایل جزئی از خدمات به روزرسانی گوگل است که به صورت عادی نصب شده است.
این برنامه در ‌‌نهایت اطلاعات سیستم‌های رایانه‌ای را جمع آوری و آنها را در سرورهای مرکزی خود آپلود می‌کند.

تیم تحقیق و مطالعه مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می‌کوشد تا با اطلاع رسانی های به موقع و ارائه راهکارهای پیشگیرانه شما عزیزان را در حفظ اطلاعاتتان یاری نماید.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت