کمپانی مدیاتک از پردازنده جدیدش برای تلویزیون های 4K HDR رونمایی کرد

mediatek

کمپانی مدیاتک از پردازنده‌ جدید خود که ارزان قیمت نیز می باشد و قادر به آوردن استانداردهای رده‌بالای ویدئویی به تلویزیون‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت است، رونمایی کرد.

این پردازنده با عنوان MT5598 در روز سه‌شنبه رونمایی شد و ویژه‌ی تلویزیون‌های هوشمندی که از استاندارد HDR، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز  و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند ساخته شده است. گفتنی است که مانند دیگر محصولات این کمپانی ، هدف این پردازنده محصولات رده بالا نیست و مخصوص تلویزیون‌های رده‌پایین و میان‌رده طراحی شده است و امکاناتی متناسب با قیمت این پردازنده به مصرف کنندگان عرضه می نماید.
MT5598 از فناوری بلو-ری 4K نیز پشتیبانی کرده و قادر است جهت استریم ویدئو از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، نتفلیکس و سرویس ویدئویی آمازون مورد استفاده قرار گیرد.

به ادعای خود مدیاتک ، پردازنده مذکور استفاده از بالاترین استانداردهای استریم ویدئو را با قیمتی مناسب امکان‌پذیر می کند. همچنین احتمال دارد که پردازنده‌ی MT5598 در هفته ی آینده بدست تولید کنندگان برسد، با این وجود امکان دارد تجاری سازی این پردازنده تا اواسط سال ۲۰۱۸ به‌ طول بیانجامد. همانند پردازنده های جدید دیگر، مدیاتک نیز در تبلیغاتش برای این پردازنده روی هوش مصنوعی و خدمات و کاربردهایی که بر محور هوش مصنوعی بنا شده‌اند تمرکز نموده است. به طور مثال می‌توان به کنترل خانه‌های هوشمند، تعامل صوتی با دستگاه‌ها، تحلیل محتوی و فناوری‌های شخصی‌سازی پیشرفته اشاره کرد. تلویزیون‌های مبتنی بر این پردازنده جدا از انجام کارهای عادی یک تلویزیون ، قادر خواهند بود که عادات تماشای تلویزیون شما را شناسایی کنند و خود را با عادات و نیازهای شما تطبیق دهند.

پردازنده‌ی MT5598 از موتور اختصاصی برنامه‌ریزی مجدد رنج دینامیک بهره می برد. از طریق این فناوری می توان محتوای معمولی را بدون افت محسوس کیفیت به محتوای HDR تبدیل کرد تا تجربه‌ی کاربر حین تماشای محتوا بهبود یابد.برای انجام این کار از سیستمی با عنوان Super Resolution System استفاده می‌شود که تمام تصاویر معمولی را به محتوای HDR تبدیل نمی‌کند؛ بلکه با تمرکز بر بخش‌های خاصی از تصویر کیفیت محتوا را افزایش می‌دهد. در این سیستم بخش‌هایی از تصویر که نیاز به تغییر ندارند، دست‌نخورده باقی می‌مانند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت