,

کمپانی HGST اولین هارد هلیومی۱۰ ترابایتی جهان را معرفی کرده است

هارد هلیومی اکسترنال ۱۰ ترابایتی

کمپانی HGST اولین هارد هلیومی۱۰ ترابایتی جهان را معرفی کرده است. این هارد هلیومی سریع‌ترین حافظه دیسک سخت جهان مبتنی بر هلیوم است. این هارد دیسک با کیفیت با نام Ultrastar Archive Ha10 علاوه بر ظرفیت بالا، مبتنی بر هلیوم است. هارد دیسکHDST  ۳.۵  اینچی و با استانداردهای ۶ گیگا بایتی ساتا و ۶ گیگا بایت SAS عرضه می‌شود.

هارد هلیومی اکسترنال ۱۰ ترابایتی

هارد هلیومی اکسترنال ۱۰ ترابایتی

هارد هلیومی یعنی چی؟

فضاهای خالی این هارد دیسک با گاز هلیوم پر شده است و برای همین به آن هارد هلیومی گفته می شود.

این کمپانی مدعی است که این هارد هلیومی سرعت خواندن اطلاعات ۱۵۷ مگا بایت بر ثانیه را فراهم می‌کند که البته سرعت نوشتن اطلاعات در آن ۶۸ مگا بایت بر ثانیه است.

برندان کولیس معاون ارشد بخش بازاریابی شرکت HGST در این خصوص گفت:

این هاردهای هلیومی شرکت HGST دارای چگالی کم، مصرف انرژی کم و بادوام است. علاوه بر این این هارد هلیومی با پر کردن لایه‌های SMR با گاز هلیوم ساخته شده که در نهایت ظرفیت بالا، عملکرد بهتر و استحکام بالا را برای این حافظه فراهم کرده است. در این شرایط تولید کنندگان این فرصت را خواهند داشت که از دیسک‌های فشرده‌تر و دارای گنجایش بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کنند.

اما شاید این پرسش برایتان بوجود آمده باشد که استفاده از هلیوم چگونه سبب افزایش ظرفیت درایو های یاد شده می گردد؟ در پاسخ باید بگوییم همه چیز در کم چگال بودن این گاز نسبت به هوا خلاصه می گردد. تراکم کمتر هلیوم سبب می شود قطعات مکانیکی هارد هلیومی در حین کار کردن اصطکاک کمتری را تجربه نموده و لذا انرژی مورد نیاز برای عملکرد آنها نیز کاهش یابد، ضمن اینکه در چنین شرایطی حرارت تولیدی قطعات مذکور نیز کمتر می شود.

البته این راهکار مشکلاتی را هم در پی دارد، مثلاً چنین درایو هایی برای کارهای روزمره با لود بالا مناسب نیستند و تنها برای آرشیو کردن دیتا توصیه می گردند.

حال نظر خود را در مورد هارد های هلیومی با ما به اشتراک بگذارید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت