گوشی های هوشمند کارهای ما را ضبط و مورد بررسی قرار میدهند

security

گوشی های هوشمند امروزی کارهای ما را بررسی و ضبط می کنند. طبق گفته پژوهشگران برخی از اپلیکیشن‌های موبایل به صدایتان گوش می‌کنند، و به‌ طور مخفیانه هر کاری که انجام می‌دهید را مشاهده می‌کنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

طبق گزارشات با بررسی 17260 اپلیکیشنِ اندرویدی توسط محققان دانشگاه Northeastern در بوستون معلوم شد. بعضی از اپ‌ها صدای شما و اطراف را ضبط کرده و هر کاری که می کنید را به‌صورت ویدئویی یا اسکرین شات، ضبط کرده و برای شریک های ثالث تجاری ارسال می‌کنند. در بعضی موارد، فیلم‌های شخصی را از کاربر می‌گیرند که در آن آدرس پستی نیز قرار دارد. اپلیکیشن Gopuff که بیشتر از 100 هزار بار دانلود شده، مورد اتهام قرار گرفت که بدون اجازه کاربران چنین کاری انجام داده و اطلاعات کاربران را برای شرکت Appsee می‌فرستد.

بعد ازتماس با مدیران شرکت آن‌ها قوانین قبل از دانلود را اصلاح کرده که به کاربران تذکر داده شد که ممکن است اطلاعات آن‌ها برای شریک های نرم‌افزاری ارسال شود. به دنبال شایعه ربودن میکروفون گوشی برای ضبط مخفیانه صدا، تحقیقات زیادی انجام شد که آیا هدف ارسال تبلیغات آنلاین برای کاربر به‌صورت دقیق‌تر بوده است؟ البته تحقیقات اخیر موضوعی که «حتی از گوشی دور شوید،بازهم صدایتان ضبط می‌شود» را رد کرده است. تحقیق مذکور به مواردی ازاین‌دست برخورد اما اینکه اغلب اپلیکیشن‌ها بخواهند کارهای مخفیانه انجام دهند، ثابت نشده است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت