گوگل برای حفاظت از اکانت و پسورد، دو ابزار جدید را ارائه کرد

گوگل

شرکت گوگل، اخیراً، دو ابزار جدید را برای کمک به کاربران در راستای بهبود حفاظت از داده‌ها و گذرواژه‌ها، رونمایی کرده است.

این غول فناوری، از عرضه عمومی یک ابزار برای بررسی گذرواژه خبر داد که به صورت یک افزونه رایگان روی مرورگر کروم اجرا می‌شود و به صورت خودکار در مورد خطر قرار گرفتن در معرض حملات سایبری و نشت اطلاعات، هشدار می‌دهد.

این افزونه، با استفاده از یک پیام پاپ آپ به کاربران هشدار می‌دهد که جزییات داده‌های آن‌ها دیگر امن نیست و باید رمز عبور خود را تغییر دهند.

ابزار یاد شده، حاصل همکاری میان گوگل و کارشناسان رمزنگاری دانشگاه استنفورد است و سازندگان آن مدعی هستند که الگوی اجرای آن، حفظ حریم شخصی کاربران را تضمین می‌کند. بر اساس این ادعا، گوگل نیز هرگز به اطلاعات حساب‌های کاربری متصل به این افزونه دسترسی نخواهد یافت.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

دومین ابزار معرفی شده از سوی گوگل نیز که حفاظت یکپارچه از حساب کاربری (Cross Account Protection) نام دارد، برای زمان ورود هکرها به حساب کاربری گوگل طراحی شده است.

این ابزار، به خطر افتادن حساب کاربری فرد را به دیگر حساب‌های کاربری متصل به پروفایل اول، اطلاع می‌دهد.

کورت توماس (Kurt Thomas)، یکی از محققان امنیتی ارشد گوگل، در مورد این نوآوری‌ها، گفت:

حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران بسیار مهم است. با بهره‌گیری از فناوری‌هایی چون بررسی رمز عبور و حفاظت یکپارچه حساب کاربری، می‌توان در راستای بهبود امنیت افراد فعال در کل فضای مجازی، گام برداشت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت