گیگابایت از مادربردهای مجهز به SoC های Gemini Lake خود رونمایی کرد

Gemini Lake

گیگابایت از مادربردهای مجهز به SoC های Gemini Lake خود رونمایی کرد که قرار بر این است این مدل ها جای مدل های مبتنی بر Apollo Lake را بگیرند. همچنین مادربردهای مذکور مناسب برای سیستم های کوچک خواهند بود.

طبق اطلاعات بدست آمده، SoC ها به مدل های  Pentium Silver, Celeron J, and Celeron N تقسیم می‌شوند. با این که هنوز جزئیات کاملی از همگی این مدل ها در دسترس نیست، ولی مطلع هستیم که Pentium Silver J5005 چهار هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و توان طراحی گرمایی 10 وات قدرتمندترین آنها است.

اگر بخواهیم که Gemini Lake را با نسل های پیشین خود مقایسه کنیم باید بگوییم که جدا از سریع تر بودن ، دارای قابلیت هایی مانند پشتیبانی از رمزگشای ویدئو سخت افزاری 10 بیتی HEVC  و VP9 مجهز است که از وضوح تصویر 4K  با نسبت ابعاد  21:9 نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت های مذکور برای بخش برخی محتواهای HDR از طریق درگاه خروجی تصویر HDMI 2.0 خود برد ضروری است.
همچنین باید گفت که Gemini Lake از شش خط ارتباطی PCI-E پشتیبانی می‌کند که صرف شکاف‌های M.2 و پشتیبانی از ماژول wifi می شود. این مادربرد از ماژول‌های حافظه UDIMM DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد . شایان ذکر است که هنوز زمان ارائه و قیمت این مدل ها بیان نشده است.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت