یک ترابایت حافظه؛ ظرفیت کارت حافظه جدید SanDisk

یک ترابایت حافظه؛ ظرفیت کارت حافظه جدید SanDisk

شرکت سان دیسک از محصول جدید خود که ظرفیت آن شاید از بسیاری از کامپیوترهای حال حاضر بیشتر باشد، رونمایی کرد. این کارت حافظه که نام آن SDXC است یک ترابایت ظرفیت دارد.
وسترن دیجیتال که کمپانی مادر برای شرکت سان دیسک به حساب می آید، روز گذشته در گردهمایی فتوکینا 2016 در شهر کلن آلمان این کارت حافظه یک ترابایتی را معرفی کرد. این در حالیست که این شرکت دو سال پیش در فتوکینا 2014 برای اولین بار از کارت حافظه 512 گیگابایتی خود رونمایی کرده بود. سان دیسک بزرگترین تولید کننده در جهان است و 16 سال پیش اولین شرکتی بود که SD کارت هایی با ظرفیت 64 مگا بایت معرفی کرد. پس از گذشت 16 سال ظرفیت کارت های حافظه این شرکت 16384 برابر نسبت به روز اول شده است.
سم نیکلسون مدیرعامل شرکت Stargate Studios میگوید: “تا چند سال ایده داشتن ظرفیت یک ترابایت بر روی کارت های حافظه، دور از دسترس به نظر میرسید. این شگفت انگیز است که در نقطه ای هستیم که با تقاضای رو به رشد برنامه های کاربردی مانند واقعیت مجازی این ایده به واقعیت تبدیل شده است و قطعاً میتوانیم از یک ترابایت ظرفیت در هنگام عکاسی و فیلمبرداری پیوسته با کیفیت بالا استفاده کنیم.” سان دیسک میگوید که کارت حافظه جدید با ظرفیت یک ترابایت گزینه مناسبی برای ذخیره اطلاعات حجیم، فیلم هایی با کیفیت 4K و 8K، ویدئوهای 360 درجه و واقعیت مجازی بسیار مناسب خواهد بود.
این شرکت از زمان دقیق و قیمت این محصول صحبتی به میان نیاورده است. قیمت کارت حافظه 512 مگابایتی که سال 2014 رونمایی شد در آمریکا 799 دلار بود و پس از رونمایی از کارت حافظه جدید به 599 دلار رسید. البته شما میتوانید در سایت های فروش آنلاین آن را به قیمت 299 دلار هم پیدا کنید. پیش بینی ها بر این است که این کارت حافظه قیمت بالایی داشته باشد و از طرفی بدلیل ظرفیت بالا، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن کمی کند باشد. باید در نظر داشته باشید که با استفاده از این محصول شما همیشه در خطرید؛ خطر گم شدن، سوختن، و یا تعویض اشتباه با کارت حافظه دیگری و یکی از این خطرها کافیست تا شما برای همیشه با این SD کارت گرانقیمت خود و اطلاعات ارزشمندتان برای همیشه خداحافظی کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت