امکان ایجاد خطای صفحه آبی مرگ با اتصال یک Flash !

BSOD

صفحه آبی مرگ

بر اساس اطلاعات بدست آمده، یک محقق از شرکت ضدویروس Bitdefender دست به انتشار نمونه ای برای اثبات (Proof-of-Concept) زده است. گفتنی است که در این نمونه امکان ایجاد خطای صفحه آبی مرگ (BSOD) در Windows حتی در زمانی که این سیستم عامل در حالت قفل شده قرار دارد مورد بررسی قرار گرفته است.

در نمونه یاد شده یک تصویر دستکاری شده از سیستم فایل NTFS بر روی حافظه Flash کپی شده و تنها با اتصال این حافظه به دستگاه، سیستم در حالت صفحه آبی مرگ قرار خواهد گرفت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش است تا بروزترین اطلاعات و هچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

شایان ذکر است که در این نمونه، امکان Auto-play یا همان اجرای خودکار که به طور پیش‌فرض در سیستم عامل Windows فعال است بهره گرفته شده است. با این حال حتی اگر این امکان غیرفعال باشد، باز هم احتمال ایجاد این خطا پس از اتصال یک حافظه Flash وجود دارد. به ویژه اگر ضدویروس نصب شده روی سیستم عامل اقدام به پویش حافظه کند. همچنین هنگامی که این مشکل در جولای سال پیش به کمپانی مایکروسافت گفته شد، این شرکت آسیب پذیری مذکور را نیازمند اصلاحیه ندانست و دلیل آن را نیز ضروری بودن دسترسی فیزیکی مهاجم به دستگاه بیان کرد. اما این محقق اعلام کرد که مهاجمان قادرند با استفاده از روش های دیگری چون تزریق کد دستکاری شده به بدافزار، هرزنامه و مواردی از این دست بنحوی خاص اقدام به اجرای حمله از راه دور کنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت