جلوگیری از انتقال اطلاعات به فلش دیسک های وصل شده به USB

USB

انتقال اطلاعات به USB فلش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی حافظه های فلش به تعداد زیاد در دسترس کاربران قرار گرفته و همین امر امنیت داده های موجود روی سیستم ها را کاهش داده. زیرا هر فرد با وصل کردن USB فلش خود می تواند به سادگی اطلاعت موجود در هارد سیستم را کپی کند. یکی از ساده ترین راه های پیشگیری از این اتفاق جلوگیری از انتقال اطلاعات به داخل این USB فلش هاست ست. در این مطلب روشی را معرفی میکنیم که به کمک آن میتوانید از طریق رجیستری ویندوز ، کپی یا انتقال اطلاعات به داخل فلش دیسک‌های وصل شده به USB را کاملا غیرممکن نمایید.

مراحل انجام کار :

برای این کار در مرحله ی اول با فشردن کلیدهای Win+R وارد Run شوید ، در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز گردد.

به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

درادامه روی کلید Control راست کلیک کرده و از New گزینه ی Key را انتخاب کنید. نام کلید جدید را StorageDevicePolicies  گذاشته و در ادامه  این بار روی کلید StorageDevicePolicies راست کلیک کنید . از منوی New روی DWORD Value کلیک کرده و نام مقدار جدید ساخته شده را writeProtect قرار دهید.

اکنون روی گزینه ی  writeProtect راست کلیک کرده و Modify را انتخاب کنید. در بخش Value Data عدد 0 را به 1 تغییر داده و OK  کنید.

در انتها ی کار هم  رجیستری را بسته و سیستم خود را restart کنید.

از این به بعد اگر شخصی بخواهد اطلاعاتی را از سیستم شما به یک  USB یا هر نوع حافظه ی دیگری انتقال دهد با پیغام خطا روبرو میشود

( برای بازگشت به حالت قبلی فقط باید عدد 1 را دوباره به 0 تغییر دهید )

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت