دلایل سوختن یا خرابی هارد و نشانه های آن

hard

خرابی هارد

در این مطلب  دلایل سوختن یا علل خرابی هارد و نشانه های آن را بررسی میکنیم تا با جلوگیری از این اقدامات بتوانید عمر مفید هارد دیسک خود را افزایش دهید.و در صورت بروز مشکل قبل از از دست رفتن اطلاعات اقدامات لازم را برای آن انجام دهید.

عوامل موثر:

تکان های شدید کامپیوتر یا ضربات فیزیکی در حین کار یکی از دلایل مهم خرابی هارد دیسک است ، چون هد هارد دیسک مکانیکی میباشد و ضربه و تکان شدید باعث اسیب رسیدن به بخشی از آن می شود.

یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی هارد قطع ناگهانی و نوسانات برق است که میتواند در نحوه کارکرد هارد اختلال ایجاد کند و حتی باعث سوختن آن شود.

یکی از دلایل عجیبی که باعث خرابی یا سوختن هارد می شود استفاده نکردن از آن است! به همین دلیل توصیه می شود که هر چند وقت یک بار سیستم خود را روشن کنید و عملیاتی روی هارد انجام دهید. که این کار از ضعیف شدن مغناطیس موجود در هارد جلوگیری می کند.

و همچنین گرد و غبار داخل کیس میتواند باعث داغ شدن بیش از حد هارد دیسک شود که اختلال در عملکرد آن را به همراه دارد.

نشانه ها:

از نشانه های خراب شدن هارد دیسک کند شدن عملیات کپی کردن فایل ها می باشد همچنین یکی از دلایل دیر بالا آمدن ویندوز می تواند خرابی هارد باشد. نشانه دیگری که برای خرابی وجود دارد ایجاد صداهای مختلف توسط هارد است. زمانی که فایل حجیمی را کپی می کنید و با خطا رو به رو می شوید نیز می تواند اعلامی برای خرابی هارد باشد. گاهی برخی از فایل ها و یا فولدرها به اسامی عجیب و غریب تغییر نام می دهند که این نیز یکی از نشانه های خراب شدن هارد است. یکی دیگر از نشانه های خرابی هارد ریست شدن ناگهانی ویندوز در حین انجام کار است.

کند شدن عملیات کپی کردن فایل  ها یا دیر بالا آمدن ویندوز از نشانه های خرابی هارد دیسک است. از نشانه های دیگری اختلال در هارد میتوان به ایجاد صدا اشاره کرد و همچنین اگر در هنگام کپی کردن فایل های حجیم با خطا رو به رو می شوید ممکن است هارد شما مشل داشته باشد. ریست شدن ناگهانی ویندوز در حین انجام کار هم از دیگر از نشانه های خرابی هارد می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت