حمله سایبری به سیستم چاپ و توزیع روزنامه در آمریکا خسارت زد

حمله به سیستم چاپ آمریکا

یک حمله سایبری به سیستم چاپ و توزیع روزنامه در آمریکا باعث اختلال توزیع در روزنامه‌هایی مانند لس‌آنجلس تایمز، شیکاگو تریبون و بالتیمور سان شد. چند روزنامه آمریکایی هدف حمله سایبری گروهی در خارج از مرزهای این کشور قرار گرفتند و چاپ و پخش آنها با تاخیر روبه‌رو شد. هدف حمله سایبری مجموعه تریبیون بود.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از تیم فنی و امنیت سایبر خود نوشت حمله از بیرون از ایالات‌متحده صورت گرفته و توزیع روز شنبه لس‌آنجلس تایمز، تایمز، تریبون، سان و … که از یک پلتفرم چاپ و توزیع استفاده می‌کنند را دچار اختلال کرد. کمپانی Tribune Publishing که مالک نیویورک دیلی نیوز نیز هست، می‌گوید نخستین بار روز جمعه متوجه یک بدافزار روی سیستم خود شد. سپس چاپ وال‌استریت ژورنال و نیویورک‌تایمز در منطقه وست کاست نیز با اختلال روبرو شد که به گفته «ماریسا کولیاس» سخنگوی تریبون پابلیشینگ سیستم‌های اداری، چاپ و توزیع به‌سرعت آلوده به بدافزار شد و روزنامه‌های مذکور را دچار مشکل ساخت. به گفته وی گزارشی درباره سوءاستفاده احتمالی دیتای شخصی کاربران پس‌ازاین حمله سایبری دریافت نکرده‌اند. وال‌استریت ژورنال و نیویورک‌تایمز حاضر به صحبت دراین‌باره نشدند. اغلب مشترکین سن‌دیه‌گو یونیون تریبون روز شنبه روزنامه‌های خود را جلوی درب خانه و اداره خود دریافت نکردند. سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا پیگیر موضوع شده است.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

حمله سایبری به سیستم چاپ و توزیع روزنامه در آمریکا

یک منبع آگاه به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته که به نظر می‌رسد حمله صرفا برای فلج کردن سیستم بوده و قصد حمله‌کنندگان دزدی اطلاعات نبوده است. سخنگوی شرکت تریبیون گفته که حمله سایبری روز جمعه تمام تاسیسات و شرکت‌های تابعه این مجموعه عظیم را تحت تاثیر قرار داده است. از روزنامه‌هایی که در شرق آمریکا منتشر می‌شود گرفته تا آنها که در غرب این کشور فعالیت می‌کنند.

حملات موجب از کار افتادن سیستم‌های تلفن و کامپیوترهای دفاتر این نشریات هم شده است.

در بیانیه‌ای که وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر کرده، آمده که آنها از وقوع این حملات سایبری به موسسات خبری آگاهند و با همکاری صنایع درگیر و نیروهای دولتی می‌خواهند از چند و چون ماجرا بیشتر سر در آورند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت