روزنامه Washington Post ، مسئول هک افتتاحیه المپیک را مهاجمان روسی اعلام کرد!

pyeongchang 2018

روزنامه Washington Post

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت ، روزنامه Washington Post با انتشار گزارشی هک‌های انجام شده در طی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ‌چانگ کره جنوبی را به روسیه نسبت داد.

روزنامه Washington Post به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را نیز بیان نکرده است ، روسیه را نه تنها مسئول هک صدها دستگاه مورد استفاده مقامات در المپیک 2018 دانسته، بلکه از تلاش مهاجمان و نفوذگران کشور روسیه برای نشان دادن هکرهای کره شمالی به عنوان مهاجمان اصلی این حملات خبر داد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزترین خبرها در خصوص انواع بدافزارها و همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارئه نماید.

گفتنی است که در طی این حملات تعدادی از سرورهای داخلی بازی‌های المپیک و سرویس‌دهندگان عمومی Wi-Fi دچار اختلال شدند و این موضوع باعث شد تا تعدادی از افراد نتوانند بلیت‌های شرکت در مراسم افتتاحیه را چاپ کنند.

البته مقامات المپیک چندی پیش حمله مهاجمان به مراسم افتتاحیه این بازی‌های زمستانی را تائید کرده بودند با این وجود منبع و ملیت مهاجمان را ذکر نکردند. محققان امنیتی نیز که مسئول بررسی کردن این حملات بودند معتقدند که هدف اصلی حملات مذکور ایجاد اختلال بوده و هیپ گونه هدف جاسوسی و مالی در آنها به چشم نمی خورد.

قابل ذکر است که برخی از افراد معتقدند که انگیزه این مهاجمان صرفا تلافی‌جویانه بوده و به جهت رأی کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص ممنوعیت شرکت تیم روسیه در بازی‌های زمستانی به دلیل آنچه که این کمیته آن را گستردگی دوپینگ در این کشور خوانده بود، صورت گرفته است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت