بیشترین سهم بازار پردازنده های موبایل، در دست کوالکام است

در سال ۲۰۱۷ ، کوالکام در صدر بازار پردازنده های موبایل قرار داشت و اپل نیز همچنان در جایگاه دوم قرار داشت.

همچنین در سال میلادی قبل تنش های زیادی در بخش تراشه های موبایل وجود داشت و یکی از آن ها نیز شکایت های پی در پی اپل و کوالکام از یکدیگر بود که این موضوع به احتمال فراوان منجر به خروج کوالکام از تامین مودم مورد نیاز‌ آیفون‌های CDMA سال آینده و جایگزینی مدیاتک با آن خواهد شد.

در روزهای پایانی سال قبل نیز ، کمپانی برودکام پیشنهادی قابل توجه برای خرید کوالکام ارایه کرده بود. اما با وجود این میزان از مشکلات، کوالکام سلطه‌ی خود در بازار پردازنده‌های موبایل را ادامه داد. در سه ماهه ی دوم سال قبل ، کوالکام ۴۲ درصد از درآمد بازار تراشه‌های موبایل را از آن خود کرد که نشان از رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و اپل نیز با یک درصد کاهش و با سهم ۲۰ درصدی از درآمد این بازار، رده‌ی دوم را از آن خود کرده است.

جایگاه سوم بازار پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و موبایل نیز متعلق به مدیاتک  با سهم ۱۴ درصدی می باشد و این در حالیست که این شرکت در سال ۲۰۱۶ و در بازه ی مشابه ۱۸ درصد از کل درآمد بازار پردازنده‌های موبایل را در اختیار داشت. اما سامسونگ با افزایش ۳۸ درصدی،  سهم خود از درآمد این بازار را از ۸ به ۱۱ درصد رسانده است.

گفتنی است که جایگاه پنجم نیز در اختیار برند های‌سیلیکون متعلق به هواوی با سهم ۸ درصد می باشد.

qualcomm

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت