عرضه SSD جدید توشیبا از سری XG5-P و با ظرفیت 2 ترابایت

SSD جدید و پرسرعت توشیبا که  از سری XG5-P نیز می باشد برای کاربران وارد بازار شد. در ساخت این SSD که ظرفیت بالای 2 ترابایتی دارد، از جدیدترین نسل از تراشه‌های حافظه 64 لایه توشیبا استفاده شده.

XG5-P SSD

درایو های سری XG5-P دارای چهار خط ارتباطی PCIe 3.0 و پروتکل NVMe 1.2.1 هستند که سرعت خواندن و نوشتن متوالی در مدل 2 ترابایتی  به ترتیب 3000 و 2200 مگابایت  بر ثانیه و عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی به ترتیب به 320,000IOPS و 265,000IOPS می‌رسد همچنین در زمان لود مصرف این SSD ها حداکثر 60 میلی وات است.

گفتنی است که سری XG5-P  در فرم فاکتور M.2 2280 می باشد و اکنون دارای دو ظرفیت 1 و 2 ترابایت است.سایز مدل 2 ترابایتی با همان مدل 1 ترابایتی  یکسان است و این ویژگی به دلیل استفاده توشیبا از پکیج های حافظه (چندین قطعه سیلیکونی در یک تراشه) 64 لایه نوع TLC خود است.این  این SSD ها دارای پکیج‌های حافظه با چگالی بسیار بالایی هستند و سبب شده که آن ها در شاخه ی single-sided قرار بگیرند و فقط یک سمتشان تراشه حافظه دارد.

درایوهایی که از سری XG5-P توشیبا هستند در گونه خود رمزگذاری شونده (موسوم به SED) نیز عرضه خواهند شد که دارای استاندارد TCG Opal 2.01 می باشند.
به دلایلی که یاد کردیم، این SSD ها توانایی استفاده برای مصارفی همچون سیستم‌های ورک استیشن، گیمینگ و استفاده‌های سازمانی با حجم خواندن و نوشتن بالا را دارا هستند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت