نحوه بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال فرمت شده

چگونه می توان اطلاعات درایو فرمت شده را بازگرداند

ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده یکی از مواردی است که این روزها بیشتر از هر زمانی مورد نیاز افراد جامعه می باشد. در واقع این مشکل ممکن است برای افراد نگران کننده نیز باشد که آیا می توان برای رفع این مشکل چاره ای ارائه کرد یا خیر

وضعیتی را تصور کنید که به دنبال یک فایل قدیمی در هارد اکسترنال خود می باشید. تقریبا در بیشتر مواقع می‌توان اطلاعات فرمت شده را از یک هارد اکسترنال بیرون کشید. حتی در وضعیتی که هارد شما سوخته باشد، باز هم جای امیدواری است. ممکن است برای شما این سوال مطرح باشد که چنانچه هاردی فرمت شده و تمامی اطلاعات آن از بین رفته، پس چگونه می‌توان دوباره آن‌ها را ریکاوری نماییم؟ چگونه این کار امکان پذیر است؟

قبل از هر چیز بایستی معنی خاصیت Data remanence هاردها را بدانید. معنی این عبارت ساده است؛ چنان چه داده‌ای را از روی هارد اکسترنال یا اینترنال پاک می‌کنید، آثار آن تا پیش از جایگزین شدن با اطلاعاتی جدید باقی می‌ماند. این ویژگی به ما قابلیت ریکاوری اطلاعات هارد فرمت شده را می‌دهد.
حال با دانستن این موضوع بایستی به نوع فرمت اعمال شده بر روی هارد توجه نمایید، اگر ازگزینه کویک فرمت استفاده کرده باشید قابل بازگشت است ولی اگر این طور نباشد و شما تیک این گزینه‌ را غیر فعال کرده باشید هاردتان به حالت کارخانه‌ای باز‌می‌گردد و اطلاعات به هیچ عنوان قابل بازیابی نخواهد بود. همچنین اگر اطلاعات اوورایت شود، اطلاعات قابل ریکاوری نخواهد بود. در صورتی که اطلاعات از دست رفته برای شما حکم مرگ و زندگی را ندارد و خیلی روی آن‌ها حساسیت ندارید، می‌توانید از نرم‌افزارهای ریکاوری استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای رفع این مشکل با متخصصین امین پایتخت تماس بگیرید.

 

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت