نکاتی در خصوص بازیابی اطلاعات هارد دیسک

بازیابی داده ها از هارد دیسک

رایج ترین موارد هارد اکسترنال در ایران به ترتیب  Western Digital Seagate , ADATA  هستند. که هر یک مشکلات و خرابی های خاص خودشان را به دنبال دارند. از مشکلاتی که در آن نیاز به تعمیرات هارد اکسترنال می باشد می توان به اختصار به ضربه خوردن هارد، کند شدن شدید هارد، شناسایی نشدن هارد اکسترنال اشاره مرد. توجه داشته باشید که به منظور برطرف کردن این نوع ایرادات نیاز به تجهیزاتی میباشد که در دسترس عموم نمیباشد و باید به مراکز تخصصی ای که برای اینکار مناسب مانند امین پایتخت مراجعه نمایید.

نکاتی در خصوص بازیابی اطلاعات هارد دیسک

نکته ۱ : قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام Windows عوض کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشوید.

نکته ۲ : ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید.

نکته ۳ : گاها دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، اجرا نمی شود. به طور خلاصه اینکار مورد تایید نیست و در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند . از نظر ما این کار بدترین کاری است که کاربر میتواند انجام دهد.

نکته ۴ : اگر اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد ، بهترین کار خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد بدون هیچ دستکاری اضافی. در این حالت میتوان مطمئن بود که اطلاعات قابل ریکاوری می باشند و جای نگرانی نخواهد بود.

نکته ۵ : اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید. در صورت رعایت توصیه ها اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد .

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت