برای تغییر هارد از HDD به SSD

برای تغییر هارد از HDD به SSD

در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تغییر هارد از HDD به SSD آشنا سازیم. چنانچه به عملکرد بالاتر و سریع تر نیاز دارید و سیستم Windows را روی HDD نصب کرده اید، روشی وجود دارد که می توانید HDD را بدون نصب مجدد سیستم به SSD منتقل کنید. در واقع می توانید از نرم افزار پشتیبان گیری رایگان  MiniTool ShadowMaker برای این کار استفاده کنید.

این یک برنامه پشتیبان گیری حرفه ای است که از آن برای تهیه نسخه پشتیبان از سیستم عامل، دیسک، پارتیشن، پرونده و پوشه استفاده می شود. همچنین، این یک برنامه کاربر پسند است که برای محافظت از کامپیوتر و داده های شما مناسب می باشد.

MiniTool ShadowMaker نرم افزاری است که معمولا از تمامی دستگاه های ذخیره سازی قابل شناسایی توسط ویندوز مانند HDD ، SSD ، دیسک های خارجی USB ، Hardware RAID ، Network Attached Storage (NAS) ، Home File Server و غیره پشتیبانی می کند.

این نرم افزار پشتیبان نسخه آزمایشی را ارائه می دهد که به مدت 30 روز در دسترس است. چنانچه قصد دارید به طور دائمی از آن استفاده کنید، بایستی نسخه Pro آن را دریافت نمایید.

برای تبدیل HHD به SSD چه مراجلی باید طی کرد؟

شما می توانید MiniTool ShadowMaker را برای تهیه نسخه پشتیبان از کامپیوتر  خود دانلود کنید. مراحل کار به شرح زیر است:

مرحله 1: SSD را به کامپیوتر خود وصل کنید. MiniTool ShadowMaker را راه اندازی کنید ، روی Keep Trial کلیک کرده و Connect را در این کامپیوتر  کلیک کنید و ادامه دهید.

مرحله 2: پس از ورود به رابط اصلی ، به تب Tools بروید.  ویژگی Clone Disk را برای ادامه انتخاب کنید.

مرحله 3:  شما بایستی دیسک منبع و دیسک هدف را برای شبیه سازی انتخاب نمایید. پس لازم است تا HDD را به عنوان هارد دیسک منبع و SSD را به عنوان هارد دیسک هدف تنظیم کنید.

مرحله 4: پس از انتخاب منبع و مقصد کلون دیسک، برای ادامه روی تأیید کلیک کنید.

مرحله 5: شما یک پیام هشدار دریافت خواهید کرد که می گوید تمام داده های موجود در دیسک هدف در طی فرآیند شبیه سازی هارد دیسک از بین می روند. سپس برای ادامه گزینه Yes را کلیک کنید.

مرحله 6: شبیه سازی HDD به SSD شروع می شود و باید چندین دقیقه صبر کنید تا روند به پایان برسد.

مرحله 7: هنگامی که روند کلون دیسک به پایان رسید، پیامی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید هارد دیسک منبع و هارد دیسک هدف امضای یکسانی دارند. بنابراین ، شما باید HDD را از رایانه خود برداشته و SSD را وارد کامپیوتر کنید.

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت