,

برای جلوگیری از خرابی هارد دیسک چه باید کرد؟

نحوه بازیابی اطلاعات هارد دیسک پس از خرابی سیستم

در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی برای جلوگیری از خرابی هارد دیسک آشنا کنیم. این مشکلی است که ممکن است هر شخصی با آن مواجه شود پس بهتر است در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید. توجه داشته باشید قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام ویندوزعوض کنید تا بعدا با مشکلی برنخورید. در این مطلب همراه شما عزیزان هستیم تا توضیحاتی کوتاه در اختیار شما قرار دهیم.

نکاتی درباره جلوگیری از خرابی هارد دیسک

ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید و هیچ وقت از این طریق اقدام کنید.

برخی اوقات دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند. در نتیجه بعدا متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده، اجرا نمی شود یا حتی مورد تایید نیست که در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند. مدنظر داشته باشید که این کار بدترین حالت ممکن است.

چنان چه اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد، بهترین کار این است که نسبت به خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر خود بدون هیچ دستکاری اضافی اقدام نمایید. در این حالت مطمئن شوید که اطلاعات قابل ریکاوری می باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید در اینصورت اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت