هارد اکسترنال را بیشتر بشناسیم

هارد-اکسترنال

یکی از مهمترین گجت هایی که باید تهیه کرد هارد اکسترنال می باشد . بهترین وسیله ذخیره اطلاعات مهم شما می باشد که قیمت مناسبی نیز دارد .

هارد اکسترنال همان هارد اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ می باشد که تنها در پوشش پورت هایش متفاوت می باشد ‌ یعنی اگر قاب هارد اکسترنال را باز کنید یک هارد معمولی خواهید دید . فرقی نمی کند HDD باشد یا حافظه SSD ،پورت های اینترنال طوری طراحی شده که به مادربورد کامپیوتر یا لپ تاپ وصل شود اما پورت های هارد اکسترنال را معمولا به صورت USB طراحی کرده اند که باعث شده به راحتی از خارج دستگاه به دستگاه متصل شود . اگر لپ تاپ دارید و عادت دارید فیلم و عکس شخصی در حافظه گوشی نگهداری کنید باید گفت این امر هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ آن که شما نمی توانید تا اندازه ای که این هارد به شما کمک می کند فایل های خود را نگهداری کنید پس باید بفکر تهیه یک هارد باشید که پیشنهاد ما به شما هارد اکسترنال است .
ظرفیت هارد اکسترنال ۴ ترابایت و ۶ ترابایت و… می باشد .سنگینی و گرانی هارد بستگی به ظرفیت آن دارد ‌باید گفت هرچه ظرفیت آن بیشتر باشد سرعت کلی هارد کمتر می باشد. معمولا هارد اکسترنال با ظرفیت بالا ،باسرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد .اما ظرفیت های پایین سرعت ۷۲۰۰ بیشتر خواهد داشت . منظور از سرعت یعنی هارد HDD یک وسیله الکترومکانیکی هست به این معنا که یک بورد الکتریکی دارد و یک سری قطعات مکانیکی که در کنار هم هارد را تشکیل می دهند .داخل هارد یک بازو متحرک وجود دارد که در امتداد یک دیسک گردان حرکت می کند تا در آن هنگام است که اطلاعات ذخیره می شود  را بخواند . منظور از سرعت چرخش دیسک گردان ها می باشد . واحد گردش دیسک گردان PRM هست که مخفف Pevolutions Pr Minute می باشد .
پس این بدان معناس که هرچه سرعت هارد بیشتر باشد اطلاعات سریع تر خوانده می شود . هارد اکسترنال پورت و کابل خاصی ندارد . کلا یک پورت USB 2.0 و USB 3.0 دارد و یک کابل رابط . معمولا هاردهایی که USB 3.0 هستند می توانند با USB 2.0 کار کنند ‌. اما سرعت انتقال اطلاعات پایین می آید . هر یک ترابایت حدود 100 هزار تومان اختلاف قیمت ایجاد می کند .

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت