هارد لپتاپ و انواع آن

موارد استفاده هارد اکسترنال

به طور کلی انواع هارد لپتاپ عبارت است از: IDE و SATA. هارد دیسک منبع و محل ذخیره تمام برنامه ها و داده هاى موجود درون یک کامپیوتر است. کابل هاى اتصالى به هارد دیسک هاى IDE شامل کابل ۴۰ پین دیتا و کابل چهار پین برق مى باشد. در دیسکهاى سخت SATA از کابلهاى برق ۱۵ پین و هفت پین دیتا استفاده مى شود. یکى از مزایاى هاردهاى Sata استفاده از کابل هفت پین دیتا است. بهره گیری از این کابل، موجب خلوت شدن فضاى داخل کیس و گردش راحتتر جریان هوا در کیس میگردد . براى تنظیم دو هارد Sata نیازى به جابه جایى جامپرهاى روى هارد نیست.

زیرا خود آن ها بنا به شماره پورت Sata تنظیم مى شوند. یکی دیگر از انواع هارد لپتاپ ، هاردهاى IDE است . هاردیسک مذکور اطلاعات را با سرعت ۱۳۳ مگابایت در ثانیه منتقل مى کند. اما دیسکهاى Sata اطلاعات را با سرعت ۱۵۰ مگابایت در ثانیه جابه جا مى کنند. البته در انواع جدید این دیسک A10 اطلاعات با سرعت سه گیگا بایت در ثانیه منتقل مى شوند که انقلابى در صنعت هاردیسک لپ تاپ میباشد. تمام انواع هارد لپتاپ مقدار فضایى را به عنوان بافز یا حافظه در اختیار دارند تا عملیات و محاسبات انتقالات، سریع تر انجام شود. هارد دیسکهاى جدید از مقدار حافظه بیشترى استفاده میکنند. مانند هارد هشت مگابایتى Sata که بسیار سریع تر از هاردهاى موجود در بازار است.

سرعت انواع هارد لپ تاپ

در سرعت انواع هارد لپتاپ ، سرعت متوالی خواندن و نوشتن که توسط آن حداقل میانگین و حداکثر عملکرد فایلها مشخص میشوند بسیار مهم است. به عنوان مثال به حداکثر سرعت تبادل اطلاعات خواندن و نوشتن هنگامی احتیاج پیدا خواهید کرد که بخواهید فایل‌های ویدیویی و یا موسیقی را Stream کنید. توسط نرخ بالای داده نیز امنیت داده‌ها و بازسازی سیستم کاری آسان و سریع خواهد شد. هنگامیکه سرعت انتقال خواندن در هارد دیسک لپ تاپ زیادتر باشد، سیستم عامل سریعتر شروع میشود . درنتیجه برنامه‌ها نیز سریعتر به اجرا در می ‌آیند.

البته در صورتی که هارد، رم یا سی ‌پی ‌یو جلوی آن را با کارهای دیگر نگیرند. سرعت نوشتن سریعتر، برای مثال عملیات کپی را سرعت می‌ بخشد. میانگین زمان دسترسی اعلام میکند که ، در میانگین هدهای نوشتن و خواندن چند میلی ثانیه احتیاج دارند تا بخش مورد نظری از فایلها در هارد را تحت کنترل خود در آورند. از نقشهای مهم میانگین زمان دسترسی برای مثال در عملکردهای مربوط به Search می‌باشد. به همین علت هم بهتر است برای بانکهای اطلاعاتی بسیار بزرگ، هاردهایی با زمان دسترسی کمتر وارد عمل شوند. حتی هنگامی که فایلهایی را کپی میکنید این میانگین زمان دسترسی، مدت عمل کپی را تحت تاثیر قرار میدهد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت