کاهش فروش دی وی دی و بلو ری در مدت 5 سال گذشته

فروش دی وی دی

به نظر می‌رسد که کاربران دیگر تمایلی به خرید دی وی دی و یا بلو ری ندارند. این امر باعث شده تا در مدت 5 سال گذشته فروش دی وی دی و همچنین بلو ری تا نصف کاهش یابد. آنگونه که اعلام شده علت این کاهش محبوبیت و عدم استفاده، افزایش کار کردن با سرویس‌های استریم آنلاین است. کاربران مایل به خرید DVD و بلو ری نیستند.  این امر باعث شده تا فروش این محصولات کاهش یابد.

براساس آمارهای موجود، در سال 2018 میلادی میزان فروش جهانی DVD، بلو ری و بلو ری اولترا اچ دی، چیزی حدود ۱۳.۱ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سال‌های قبل از آن، بسیار کاهش داشته است. باید گفت که میزان فروش دی وی دی و همچنین سایر محصولات از این دست در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۲۵.۲ میلیارد دلار بوده و بنابراین در مدت این ۵ سال، ۴۸ درصد کاهش وجود داشته است که البته کاهشی چشمگیر می‌باشد.

علت این کاهش فروش چه بوده است؟

با وجود اینکه میزان فروش این محصولات و مدیای فیزیکی کاهش یافته است اما سایر اطلاعات موجود در این زمینه نشان می‌دهد که کاربران هزینه بیشتری برای مدیا صرف کرده‌اند؛ به گونه‌ای که هزینه خرج شده توسط مصرف کنندگان سرگرمی‌های خانگی در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۵۵.۷ میلیارد دلار رسیده است که البته رقم بسیار بالایی است.

باید اشاره کرد که این میزان فروش در سال گذشته ۴۸.۱ میلیارد دلار بوده است. این میزان در سال جاری ۱۶ درصد افزایش یافته است. همچنین نکته‌ی دیگری که باید در نظر گرفت این است که کاربران در سال ۲۰۱۴ میلادی تنها ۴۰ میلیارد دلار برای سرگرمی خانگی هزینه کرده‌اند. این میزان در مدت این ۵ سال ۳۶ برابر افزایش یافته است.

اما دلیل این افزایش چه می‌تواند باشد؟ آنگونه که کارشناسان بررسی و اعلام کرده‌اند، علت این افزایش چیزی نیست جز افزایش محبوبیت سرویس‌های استریم ویدیویی در بین افراد. به گفته این کارشناسان برای اولین بار است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان اشتراک پولی این سرویس‌ها از رقم مشترکین شبکه‌های کابلی بیشتر شده است و تا این میزان افزایش یافته است.

گزارشاتی نیز وجود دارند که نشان می‌دهد میزان مشترکین شبکه‌های کابلی در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲ درصد کمتر شده‌ است. این میزان کاهش به رقم ۵۵۶ میلیون مشترک رسیده‌ است. البته در این بین آمارهایی نیز در مورد افزایش استفاده از اشتراک سرویس‌های استریم آنلاین نتفلیکس و آمازون پرایم منتشر گشته است.

درخواست اشتراک سرویس‌هایی چون استریم آنلاین نتفلیکس و همچنین آمازون پرایم نسبت به سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش یافته و این دو سرویس اکنون دارای ۶۱۳.۳ میلیون مشترک هستند.

از بعد درآمدی نیز باید گفت که با وجود تمامی این مسائل، هنوز شبکه‌های کابلی هستند که با ۱۱۸ میلیارد دلار درآمد، توانسته‌اند بیشترین میزان درآمد را در سال ۲۰۱۸ میلادی به دست آورند. این میزان درآمد نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۶.۲ میلیارد دلار افزایش داشته است. در مورد درآمد شبکه‌های ماهواره‌ای نیز باید گفت که این شبکه‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند و همچنین سرویس‌های استریم ویدیویی نیز توانسته‌اند با ۴۰ میلیارد درآمد، در رتبه‌ی سوم قرار گیرند.

منبع: digitaltrends

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت