مشکلات هارد را بشناسید

مشکلات رایج هارد سوخته را بشناسید!

ضربه خوردن هارد لپ تاپ

هارد دیسک ها نسبت به ضربه بسیار حساس هستند و کمترین و کوچکترین ضربه آنها را درگیر خرابی های فیزیکال می کند. خرابی هد، سیلندر و مدیا از نشانه های رایج درگیری های فیزیکالی هارد است که صدایی همچون تق تق از هارد شنیده می شود.

در این شرایط برای تعمیر هارد لپ تاپ باید بدون جراحی و به کمک متد های پیشرفته و تنظیمات خاص، اطلاعات هارد ضربه خورده را بازیابی کنیم و تنها در صورت خرابی های شدید در مرحله اول جراحی و بعد ریکاوری می کنیم. جراحی هارد دیسک و تعمیر هارد لپ تاپ در چنین شرایطی باید به کمک ابزار آلات دقیق جراحی هارد دیسک انجام شود.

شناسایی نشدن هارد لپ تاپ

شناسایی نشدن هارد لپ تاپ از دیگر مشکلات شایع است. این مشکل به سه دلیل عمده خرابی های فریم روی هارد دیسک، خرابی های فیزیکالی ناشی از ضعف یا خرابی هد هارد لپ تاپ و خرابی مربوط به برد هارد دیسک ظاهر می شود.

بررسی و تشخیص این اختلال در تعمیر هارد لپ تاپ به تخصص و دانش ویژه نیاز دارد، زیرا هارد دیسک ها پیچیدگی های بسیاری دارند و به راحتی نمی توان معلولی را به علتی خاص نسبت داد. بنابراین برای تعمیر هارد لپ تاپ در این بخش حتما از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

سوختگی برد هارد لپ تاپ

نوسانات برق معمولا علت خرابی برد یا سوختگی برد هارد لپ تاپ است. این مسئله در لپ تاپ ها کمتر شایع است؛ با سوختن برد هارد دیسک، هارد دیسک روشن نمی شود. گاهی نوسانات برق در هد هارد نیز اختلالاتی ایجاد می کند که برای تشخیص دقیق باید حتما تست شود. در مرکز تعمیر هارد لپ تاپ آرشیوی مطمئن از برد هارد دیسک در اختیار داریم و هر گونه نگرانی را در این رابطه به صفر رسانده ایم.

بدسکتوری شدن هارد لپ تاپ

بدسکتور یکی از شایع ترین خرابی های هارد است که در مسیر تعمیر هارد لپ تاپ بسیار مورد توجه است. به طور کلی دو نوع بد سکتوری وجود دارد؛ لاجیکال و فیزیکال.

از علائم بد سکتور شدن هارد می توان به بالا نیامدن ویندوز ، عدم دسترسی به اطلاعات یکی از پارتیشن ها و درایو ها، کند شدن سرعت لپ تاپ در هنگام بالا آمدن ویندوز، کند شدن سرعت لپ تاپ در حین کارکرد، نمایش Blue Screen  در حین کار با لپ تاپ، هنگ کردن لپ تاپ و ریستارت شدن لپ تاپ اشاره کرد. در این شرایط قبل از اینکه وارد پروسه تعمیر هارد لپ تاپ شوید، از کارکرد بیشتر یا فشار بیشتر روی هارد برای خواندن اطلاعات خودداری کنید، در غیر این صورت شرایط بسیار وخیم خواهد شد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت