اضافه شدن تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام به کروم‌ بوک‌ ها

chromebook

اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که کروم‌بوک‌ها در سال میلادی آینده به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهند شد.

ظاهرا قرار است از این تراشه قدرتمند در طیف گسترده‌ای از گجت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.همچنین از کامپیوتر های ویندوزی نیز که مجهز به تراشه اسنپدراگون هستند رونمایی شد و قرار بر این این است که در سال میلادی آینده به دست کاربران برسد. با این وجود اطلاعاتی بدست آمده که نشان می دهد کروم‌بوک‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵، به زودی رونمایی می شوند.

باید گفت که این خبر بر اساس  شواهد یافت‌شده در کد منبع کروم می باشد که نشان می دهد ،  توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل مشغول کار با یک بورد جدید مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ هستند. البته کد منبع قطعا نشان‌دهنده‌ی این نیست که دستگاه مورد نظر عرضه خواهد شد ولی گویای این خواهد بود ساخت کروم‌بوک‌هایی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در حال بررسی می باشد و یقینا تضمینی برای به وقوع پیوستن این خبر نخواهد بود ولی با این وجود این گزارش ها نشان می دهد برنامه‌هایی برای توسعه و ساخت آن در جریان است و اگر به حقیقت بپیوندد، پیش بینی می شود که کروم بوک های مبتنی بر این تراشه در سال میلادی آینده رونمایی شوند.

گفتنی است که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با ۸ هسته‌ی کریو در دو خوشه، واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ که جانشین آدرنو ۵۴۰ در نسل پیشین شده است، پشتیبانی از رم LPDDR4، مودم LTE ایکس ۲۰ و مجهز به نسل پنجم شبکه‌ی موبایل و دیگر ویژگی‌های قدرتمند همراه است. این تراشه برپایه‌ی معماری ۱۰ نانومتری فین‌فت نسل دوم سامسونگ ساخته شده است و گویا عملکردی قدرتمند ارائه خواهد داد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت