باج افزار RansSIRIA و ادعای کمک به آوارگان سوری

malware

باج افزار RansSIRIA

براساس گزارش ها، باج افزار RansSIRIA که به تازگی منتشر شده است، ادعا دارد مبلغ مورد نظری را که اخاذی می کند، برای کمک به آوارگان سوری صرف می شود. این باج افزار پس از رمز گذاری فایل های قربانی، در ازای برگرداندن فایل ها در حالت قبل، مبلغ 0.03 بیت‌کوین را از کاربر طلب می نماید.

البته باج افزار RansSIRIA نسخه‌ای از باج‌افزار WannaPeace بوده و هم اکنون هدف گرداننده یا گردانندگان آن بر روی کاربران برزیلی می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

همچنین باج افزار RansSIRIA تصویرهایی از این جنایات جنگی و همچنین ویدئوهایی درباره بلاهایی که جنگ بر سر کودکان می‌آورد را به نمایش می گذارد. علاوه بر این باج افزار یادشده اطلاعیه ای را نیز نمایش می دهد که ترجمه قسمتی از متن آن به شرح زیر است:

هزاران انسان زجر کشیده [سوری] اکنون زخمی و گرسنه‌اند. متاسفانه تنها با کلمات نمی‌توان شرایط این انسان‌ها را تغییر داد. ما فایل‌های شما را نمی‌خواهیم یا قصد نداریم که به شما آسیب وارد کنیم. ما فقط انتظار یک مشارکت کوچک را داریم. به یاد داشته باشید، با این مشارکت نه تنها فایل‌هایتان باز می‌گردد، که کمک می‌کنید کرامت این قربانیان نیز باز گردد.

شایان ذکر است که باج افزار یادشده نخستین باج افزاری نیست که گردانندگان آن ادعا دارد مبلغ اخادی شده صرف کمک به آوارگان سوری می شود. بلکه در نیمه دوم سال 95 گروهی از دانشجویان کامپیوتر اهل سوریه که نویسندگان یک باج افزار بودند ادعا می کردند مبلغ اخاذی شده را صرف تهیه غذا، دارو و پناهگاه برای سوری‌های آواره از جنگ می‌کنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت