بازگشت گروه هکری Olympic Destroyer

attack

بر اساس آخرین گزارشات سازمان‌های اقتصادی اروپا هم تحت تأثیر حملات گروه هکری Olympic Destroyer قرارگرفته‌اند. گروه Olympic Destroyer، که تهدیدی جدی محسوب می شود قصد ایجاد اختلال در بازی ‌های زمستانی المپیک 2018 کره جنوبی را داشت و اکنون این گروه بازگشته است. متخصصان حفظ امنیت جدیدا نشانه هایی از فعالیت‌های مشابه Olympic Destroyer کشف کرده اند، اما این بار سازمان‌های اقتصادی در روسیه و آزمایشگاه‌های جلوگیری از تهدیدهای شیمیایی و زیستی در هلند، آلمان، فرانسه، سوئیس و اکراین را هدف قرار داده‌اند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

شرکت امنیتی کسپرسکی معتقد است این گروه که با نام نابودگر المپیک یا Olympic Destroyer شناخته می شوند حملات فیشینگ را بر علیه آزمایشگاه ‌هایی طراحی کرده اند. این آزمایشگاه ها که در اروپا و اوکراین فعال می باشند موادی برای مقابله با جنگ افزارهای شیمیایی، تولید می کنند . هکرها بعضی از سازمان‌های مالی روسیه را هم مورد حمله قرار دادند. تحلیل کدهای استفاده شد در این حملات این نشان می دهد که این هکر ها همان اعضای گروه نابودگر المپیک هستند.

با اینکه شرکت کسپرسکی رسما ملیت عاملان این حملات را اعلام نکرده، اما ردپاهایی وجود دارد که نشان می دهد این هکر ها روس هستند و تصاویر و پیام‌های رد وبدل شده در اسناد این هکرها هم به زبان روسی است. به نظر می رسد که آزمایشگاه ‌هایی که هدف قرارداده شدند همگی با برگزار کنندگان کنفرانس تهدیدات بیوشیمیایی که توسط آزمایشگاهی به نام Spiez برگزار می‌شود، همکاری می کردند .آنها همچنین در تحقیقات مربوط به مسمومیت یکی از مامورین اطلاعاتی روس به نام سرگی اسکریپال و دخترش یولیا در انگلیس دخیل بوده اند. اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت