تفاوت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به کار رفته در کامپیوتر دارای پردازنده آرم با نمونه های مخصوص گوشی

snapdragon 835 computer

در کنفرانس کوالکام در هاوایی ،از جدید ترین محصولات این شرکت رونمایی شد. AMD نیز در این کنفرانس بیان نمود که با همکاری کوالکام، از مودم‌های ساخت آن‌ در پردازنده‌های خود استفاده می‌کند.

هم چنین اچ‌پی و ایسوس نیز از اولین کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود که مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ هستند رونمایی کردند.

با این وجود بر طبق اطلاعات وب سایت کوالکام ، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ به‌کاررفته در این کامپیوترها با نمونه‌های مخصوص گوشی‌ متفاوت است.

مایکروسافت در سال پیش بیان کرد که تصمیم دارد ویندوز کامل را روی تراشه‌ی آرم اجرا کند و هم چنین اعلام کرد که اولین کامپیوترهای مبتنی بر آرم از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده خواهند کرد. و اکنون که از اولین دستگاه های دارای این تراشه  رونمایی شده ، مشخص شد که این تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کاملا همان نمونه‌های مورداستفاده در پرچم‌داران اندروید نیستند.

مشخصاتی که کوالکام در وب‌سایتش برای پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۳۵ و پلتفرم کامپیوتر همین تراشه بیان نموده حاکی از آن است که برخی از امکانات نمونه های موجود در گوشی، برای نمونه‌های مخصوص کامپیوتر تعبیه نشده است.

به طور مثال پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11ad که روی طیف ۶۰ گیگاهرتز اجرا می‌شود، برای تراشه‌های مخصوص کامپیوتر قرار داده نشده و با اینکه سرعت وای‌فای این تراشه‌ها بالاتر است ولی دارای گستره‌ی محدودتری خواهند بود.از دیگر ویژگی هایی که این تراشه ها برخوردار نیستد، WiPower است که قابلیت شارژ بی‌سیم کوالکام هستند. البته شایان ذکر است که کامپیوترها نیازی به برخورداری از شارژ بی‌سیم ندارند، به همین سبب این مورد چندان غیر منتظره نیست.

اما مورد آخر جالب توجه خواهد بود، این تراشه های مختص کامپیوتر  از شارژ سریع نسخه‌ی ۴ پشتیبانی نخواهند کرد.

هم چنین در وب‌سایت کوالکام مشخص شده است که پشتیبانی از ان‌اف‌سی نیز اعلام نشده است. اما کمپانی کوالکام در تماس با وب‌سایت نئووین تأیید کرده که پشتیبانی از ان‌اف‌سی حذف نشده است.

شایان ذکر است که به‌غیر از این امکانات، به نظر می آید که این تراشه‌ها در دیگر ویژگی ها یکسان هستند. هر دو از ۸ هسته‌ی کریو ۲۸۰ با حداکثر فرکانس پردازش ۲.۴۵ گیگاهرتز، واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰، پردازشگر سیگنال دیجیتال هکساگون ۶۸۲ و یک مودم ایکس ۱۶ اسنپدراگون با قابلیت پشتیبانی از سرعت LTE گیگابیت بهرمندند.

همچنین احتمال دارد که اولین کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ (اچ‌پی Envy x2 و ایسوس NovaGo) تا بهار سال آینده‌ی میلادی وارد بازار شوند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت