تولید نسل‌ دوم چیپ‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ با فناوری 10LPP

10LPP samsung

طبق اطلاعات بدست آمده تولید نسل‌ دوم چیپ‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ با فناوری 10LPP آغاز شده است. این چیپ‌ها نسبت به نسل قبلی خود از ۱۰ درصد بازدهی بیشتر و همچنین ۱۵ درصد مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند.

تولید این چیپ های ۱۰ نانومتری سامسونگ همانند نسل قبلی می باشد و این موضوع باعث می شود که فرایند تولید باسرعت بیشتری پیش برود.همچنین این کمپانی قدرتمند توانایی تولید چیپ‌ها ۸ نانومتری را داراست و با وجود کوچک تر بودن سایز آن ها،تفاوتی با فناوری چیپ‌های ۱۰ نانومتری نخواهد داشت.

گمان می رود که سامسونگ با تولید نسل دوم چیپ‌های ۱۰ نانومتری، تصمیم دارد قدرت خود را برای تولید  چیپ‌های ۷ نانومتری  بالا ببرد.این چیپ ها که از لحاظ بازدهی ۱۰ الی ۱۵ درصد قوی تر از چیپ های ۱۰ نانومتری هستند،برای توسعه نیازمند استفاده از تابش شدید پرتو فرابنفش (EUV) خواهند بود.

البته باید خاطر نشان کرد که سامسونگ تنها نیست و رقیب او یعنی TSMC نیز در تلاش برای تولید چیپ‌های ۷ نانومتری می باشد، سامسونگ و TSMC  تصمیم دارند در سال آینده این چیپ ها را به تولید انبوه برسانند. همچنین اینتل نیز بیکار ننشسته و با استفاده از چیپ ۱۰ نانومتری خود به نام کنون لیک می خواهد بازار را در دست خود گیرد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت