دولت هلند هم آنتی ویروس کسپرسکی را کنار گذاشت

kaspersky

تنها با گذشت چند ماه از کنار گذاشته شدن  آنتی ویروس کسپرسکی از سازمانهای دولتی آمریکا، هلند هم قصد انجام اقدامی مشابه را دارد. دولت هلند در نامه ای به پارلمان این کشور، ضمن اشاره به دغدغه های امنیت ملی اعلام کرد که قصد دارد کسپرسکی را با انتی ویروس های دیگری جایگزین نماید.

این نامه را وزارت دادگستری این کشور تنظیم کرده و در آن ادعا میکند که حکومت روسیه برنامه سایبری مخربی را مدیریت می کند که هلند و منافع این کشور را هدف قرار داده است.همچنین در ادامه ی این نامه از شرکت هایی که با داده های حساس در ارتباط هستند درخواست کرد که آن ها هم در اقدامی مشابه دیگر از این آنتی ویروس استفاده نکنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

چند ماه قبل وزارت امنیت ملی آمریکا با بیان این مطلب که احتمال دارد بین مسئولان کسپرسکی و سرویس های اطلاعاتی روسیه ارتباطی وجود داشته باشد، در یک بخشنامه به کلیه ی سازمان ها فدرال تاکید کرده بود که محصولات کسپرسکی را از کامپیوترهای دولتی حذف نمایند. در ادامه پس از آن که لایحه اختیارات دفاع ملی ۲۰۱۸ به امضای دونالد ترامپ رسید، استفاده از محصولات  کسپرسکی لب، در ادارات دولتی ممنوع شد.

حال کشور هلند هم به دلایلی مشابه با آمریکا عقیده دارد که بین این کمپانی امنیتی و دولت روسیه ارتباطی وجود دارد که میتواند موجب به خطر افتادن اطلاعات حساس کشورهای دیگر شود.

کسپرسکی نیز در پاسخ،کلیه ی این اتهامات را رد کرد و در بیانیه ای گفت:

کسپرسکی لب هرگز به هیچ دولتی در زمینه جاسوسی سایبری یا اقدامات خصمانه کمک نکرده و نخواهد کرد. گناهکار قلمداد کردن یک شرکت خصوصی به خاطر مسائل ژئوپولیتیکی نگران کننده است.

وزیر دادگستری هلند با وجود پیدا نکردن شواهدی از جاسوسی این کمپانی، کنار گذاشتن کسپرسکی را جهت احتیاط لازم می داند و معتقد است اقدامات صورت گرفته توسط دولت های آمریکا و انگلیس شواهدی بر درست بودن این تصمیم می باشد.

کسپرسکی هم در مقابل، به تلاش این شرکت برای شفاف سازی سیاست هایش اشاره نمود و از این اقدام دولت هلند ابراز تاسف کرد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت