روشهایی برای حفاظت از اطلاعات هارد اكسترنال

hard

این روز ها معمولا اکثر افراد  یک نسخه از اطلاعات خود را در حافظه‌ی جانبی ذخیره میکنند. از اطلاعات مهم كاري گرفته تا عکس‌ها و فیلم‌های شخصي. همین امر موجب ایجاد این نگرانی شده که در صورت گم شدن هارد ممکن است ديگران به محتويات آن دست يابند.به همین دلیل در این مطلب چند روش ساده برای حفاظت از اطلاعات موجود بر روي هارد اكسترنال معرفی میکنیم.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

توصیه هایی برای خرید هارد اكسترنال:

در مرحله ی ابتدا پیشنهاد میکنیم درایوی را انتخاب کنید که قابلیت رمزگذاري داشته باشد. فلش مموری و هارد اکسترنال های رمزدار، در انواع مختلفی وجود دارند. Western Digital My passport یکی از نمونه های معروف آن‌ است.

کارایی این درایو ها به این صورت است که وقتی برای اولین بار فلش را وارد سیستمی کنید، فقط درایوی با نام read-only مشاهده می کنید و بقیه اطلاعات بعد از این‌که پسورد را وارد کردید نشان داده می‌شود. علاوه بر آن خود این هاردها دارای نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها هارد خود را رمزگذاری کنید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید ین است که حفاظت از اطلاعات تنها به دسترسی افراد غیرمجاز محدود نمیشود بلکه ممکن است اطلاعات هارد به علت آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه خوردن یا خیس شدن از بین بروند. در این خصوص توصیه می شود که هارد های ضد ضربه و ضد آب خریداری کنید و برای هارد خود ترجیحا از کیف هارد استفاده کنید.

استفاده از نرم‌افزارها

نرم‌افزارهای زیادی برای قفل کردن اطلاعات درایو وجود دارد.EncryptStick یکی از بهترین نرم‌افزارها میباشد که می توانید به پس از نصب آن، فایل‌ها  را قفل و از دسترس خارج کنید. یکی از مزیت های این نرم‌افزار این است که شما می‌توانید تنها تعدادی از فایل‌ها را به دلخواه خود را قفل کنید و باقی پوشه ها باز بگذارید

برنامه‌ی VeraCryp يكی دیگر از ابزارهای رمزگذاري رايگان است كه می‌توانید از طریق آن encrypted container ایجاد کنید که به آن volume یا vaultt گفته می‌شود.برای استفاده از آن تنها لازم است هارد خود را به کامپیوتر وصل کنید و فایل نصبی را باز کنید. با این کار نسخه پرتابل نصب می‌شود و می‌توانید vault را در هراندازه‌ای که می‌خواهید روی هارد یا فلش خود ایجاد کنید.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت