رونمایی شرکت وسترن دیجیتال از هارد دیسک جدید خود

هارد دیسک 15 ترابایت

وسترن دیجیتال یکی از شرکت های تولیدکننده ی هارد دیسک های مختلف در جهان است. این شرکت در حیطه های مختلف تولیدات جدیدی را به بازار عرضه می کند. جدیدا این شرکت توانسته است با ارائه ی محصول جدید خود بسیار خبرساز شود. این شرکت از هارد دیسک جدید 15 ترابایتی خود که با نام تجاری Ultrastar DC HC620 شناخته می شود، رونمایی کرده است. شرکت وسترن دیجیتال حدود یکسال چیش از معرفی این هارد جدید نیز، هارد دیسکی با گنجایش 14 تارابایت را برای کاربران طراحی کرد.

هارد دیسک ها فضایی برای ذخیره سازی داده ها هستند که دو مدل داخلی و خارجی دارند. این هاردها تقریبا با ظهور کامپیوتر، همراه آن بوده اند اما با گذشت زمان طراحی آن ها کوچک تر و گنجایش آن ها نیز بیشتر شده است. دو نوع مختلف از هارد ها وجود دارند که مدل های HDD و SSD هستند.

اولین نسل از هارد ها از نوع HDD بودند که ابعاد بسیار بزرگی داشتند و معمولا امکان استفاده در آن ها در همه ی مکان ها وجود نداشت. در سال 1980 انقلابی در زمینه ی تولید این مدل از هارد ها به وجود آمد و ابعاد آن ها مناسب استفاده در محیط های مختلف شد. به هاردهای HDD هاردهای مکانیکی نیز گفته می شود زیرا برای بازخوانی اطلاعات در آن ها از قطعه های متحرک مختلف استفاده می شود.

هارد مدل Ultrastar DC HC620 با این هدف طراحی شده است که کاربران بتوانند اطلاعات پرحجم خود را ذخیره کنند و دیگر نیازی به استفاده از فضاهای ابری اینترنتی برای این عمل نباشد. همچنین معضل ذخیره ی تصاویر و ویدیوهای باکیفیت از دوربین مداربسته و ورودی های دیگر، نیاز به یک هارد دیسک با گنجایش بالا را بیش از قبل نمایان ساخته بود. در حال حاضر این هارد دیسک 15 ترابایتی، پرگنجایش ترین هارد دیسک موجود در جهان نام گرفته است. البته هارد دیسک مدل Ultrastar DC HC620 از نوع HDD است و هاردهای مدل SSD گنجایش کلی بسیار بیشتری داشته و تقریبا تا 100 ترابایت نیز گنجایش دارند.

هارد دیسک 15 ترابایت

طراحی هارد دیسک Ultrastar DC HC620، نیز در راس اخبار قرار دارد. برای طراحی این قطعه از فناوری هلیوسیل استفاده شده است که در این فناوری گاز هلیوم، با هدف افزایش عمر قطعات داخلی، به اجزای هارد دیسک تزریق می شود. کاهش فشار ایجاد شده، علت اصلی طولانی تر شدن عمر قطعات داخلی است.

در حال حاضر شرکت وسترن دیجیتال تلاش خود را برای تولید هاردی با گنجایش بیشتر نیز ادامه می دهد و سعی دارد حتی پیش از قبل آزادی اطلاعاتی را در اختیار کاربران بگذارند. اما بسیاری از منتقدان عقیده دارند با بالا بردن کیفیت هاردهای دیسک موجود نیز می توان در جهت رضایت بیشتر مشتریان گام هایی ارزشمند برداشت و دنبال کردن تنها هدف افزایش گنجایش، ممکن است ایده ی مناسبی برای این شرکت نباشد. با وجود اینکه هارد دیسک وسترن دیجیتال فضای زیادی دارد اما هنوز هم در حیطه هایی مختلف برای داشتن فضا محدودیت هایی جدید وجود دارد.

منبع: theverge

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت