مزایای استفاده از دیسک های SSD

انتخاب بهترین SSD برای نیازهای شما

دیسک های SSD از مزایای زیادی نسبت به هارد دیسک های HDD برخوردار هستند. بزرگترین مزیت آن ها نسبت به HDD این است که آن ها فاقد قسمت متحرک و مکانیکی هستند. در حالی که هارد دیسک های HDD متشکل از قطعاتی مانند Platterها، Actuator و قطعات متعلق به آن ، موتور Spindle ، شاسی و … می باشند. به بیان دیگر کل اجزای تشکیل دهنده این محصولات تراشه های حافظه های فلش است.

مزایای استفاده از دیسک های SSD

  • دسترسی بهتر به داده ها
  • وزن سبک
  • استفاده کمتر از انرژی برق
  • قابلیت اطمینان بیشتر

در خصوص دسترسی بهتر به داده ها، این ویژگی منجر به افزایش رضایت بیشتر استفاده کنندگان از دیسک های SSD می گردد. از آنجا که این محصولات فاقد قطعات متحرک هستند، در نتیجه سرعت دسترسی به داده های ذخیره شده روی دیسک به کمتر از یک میلی ثانیه می رسد.

در خصوص سبک وزن بودن انها نیز این موضوع خود یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از هارد است که رضایت کاربران را به همراه دارد. به طور معمول وزن هارد دیسک های HDD حدود هفت برابر بیشتر از وزن دیسک های SSD می باشد. از دیگر مزایای آنها نیز میتوان به سر و صدای کم آن ها اشاره کرد ضمن این که گرمای تولیدی در این هارد در کمترین حد ممکن می باشد.

استفاده کمتر از انرژی برق این امکان را در دسترس ما قرار می دهد که به راحتی از آن ها در کامپیوتر های پرتابل مانند لپتاپ ها استفاده کنیم.

منظور از قابلیت اطمینان بیشتر این است که Platter های سخت افزاری از ویژگی حساسیت و شکنندگی برخوردار هستند. حتی کوچکترین آسیب و ضربه به هارد دیسک های HDD سبب شکستن Platter های داخل آن می گردد. ولی به این دلیل که دیسک های SSD فاقد قطعه محرک هستند،  تمامی اطلاعات و داده ها در تراشه های حافظه ذخیره می شوند. حتی در صورت افتادن آنها بر روی جسم سخت مانند سرامیک یا سنگ نیز ممکن است بآسیب و صدمه ای به این نوع هارد وارد نشود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت