نحوه نصب هارد ssd بر روی لپ تاپ چگونه است؟

نحوه نصب هارد ssd بر روی لپ تاپ

خوب است بدانید که هارد SSD به عنوان بهترین هارد در جهان مطرح است. استفاده و نصب هارد SSD روی لپ تاپ باعث سریع تر شدن اجرای برنامه ها و بالا رفتن سرعت لپ تاپ به مقدار قابل توجهی می شود.

برای انتخاب هارد ssd لازم است به نکات خوبی دقت داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. ظرفیت هارد لپ تاپ

ظرفیت هارد مناسب لپ تاپ در صورتی که از هارد SSD استفاده شود باید حداقل بیش از 128 گیگابایت باشد. هارد های نصب شده بر روی لپ تاپ ها که توسط کارخانه بر روی لپ تاپ قرار داده می شوند عموماً دارای ظرفیت حداقل 500 گیگابایتی هستند که برای عمل نصب ویندوز و پارتیشن بندی مناسب است. در صورتی که نیاز به نصب هارد SSD روی لپ تاپ باشد باید هارد با ظرفیت حداقل 128 گیگابایت انتخاب شود.

  1. پورت اتصال هارد لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین نکته در خرید هارد مناسب لپ تاپ ها استفاده از پورت مناسب Sata است. امروزه تکنولوژی استفاده از پورت ساتا در نسل سوم خود قرار دارد و این به این معناست که Sata III دارای بیشترین سرعت در بین سایت های موجود در بازار است. سرعت انتقال اطلاعات از طریق Sata بر اساس تکنولوژی استفاده شده بر اساس مقدار های زیر می باشد

  • Sata1 دارای سرعتی معادل 1 گیگابایت در ثانیه است
  • Sata2 دارای سرعتی معادل 3 گیگابایت در ثانیه است
  • Sata3 دارای سرعتی معادل 6 گیگابایت در ثانیه است.

پس در هنگام خرید هارد  و نصب هارد SSD روی لپ تاپ به این نکته دقت کنید که تکنولوژی پورت ساتای لپ تاپ شما چه مدلی است و هارد مناسب لپ تاپ  خود را بر اساس آن را خریداری نمایید.

  1. سرعت انتقال اطلاعات

امروزه استفاده و نصب هارد SSD روی لپ تاپ فراگیر شده است اما برای خرید یک هارد خوب و یا هارد SSD خوب باید به سرعت خواندن و نوشتن آن نیز دقت شود. هرچه که این مقدار بالاتر باشد سرعت هارد بیشتر است البته به این نکته توجه کنید که هرچه سرعت هارد بالاتر شود قیمت آن نیز بالاتر می شود. معمولی ترین هارد های SSD استفاده شده به عنوان هاردی خوب  دارای سرعت خواندن 545 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 450 مگابایت در ثانیه را دارا می باشند که تقریباً 10 برابر سریع ترین هارد HDD لپ تاپ است.

با توجه به موارد گفته شده در بالا شما می توانید برای خرید هارد تان به راحتی اقدام کنید و بهترین و مناسب ترین هارد لپ تاپ را تهیه کنید. راه اندازی نصب آن روی لپ تاپ باعث می‌شود که کارایی و عملکرد لپ تاپ بهتر و بهینه تر شود. با استفاده از یک هارد مناسب به صورت هارد SSD ، شما به راحتی می توانید انواع برنامه های سنگین مانند اتوکد و برنامه های مشابه را بر روی لپ تاپ نصب کنید و در کوتاهترین زمان ممکن آن‌ها را به راحتی اجرا کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت