کاراکتری که موجب از کار افتادن همه دستگاه های اپل می شود!

apple

اپل

طبق جدیدترین اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت، یک آسیب پذیری برای تمامی دستگاه های اپل که حتی iPad،وMacs و Watch OS را نیز در بر می گیرد گزارش شده است. به طوری که با ارسال یک Character ممکن است دستگاه های اپل دچار اختلال شده و کاربر دیگر قادر به دسترسی به برنامه هایی مانند WhatsApp و Gmail نباشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش است تا بروزترین اطلاعات در خصوص بدافزارها یا آسیب پذیری ها و همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارائه نماید.

این آسیب پذیری اپل که مانند دیگر باگ های موسوم به Text Bomb می باشد ، هر فردی را قادر به بهره جویی از آن می کند. فقط لازم است که مهاجم یک نویسه خاص یکی از زبان‌های محلی هندی با عنوان تِلوگو را (که توسط بیش از 70 میلیون نفر گویش می‌شود ) ارسال کند.

سپس هنگامی که گیرنده نویسه مذکور را دریافت کند یا اینکه خود آن را تایپ کند، دستگاه دچار اختلال می گردد زیرا برنامه ای که آن را دریافت می کند در تلاش بوده تا آن را نمایش دهد . این تلاش نیز تا هنگامی که نویسه و یا کل گفتگو حذف نشود ادامه خواهد داشت . از همین سو دستگاه تا حذف این موارد قادر به سرویس دهی نخواهد بود.

احتمالا آسان ترین راهی که می توان برای حذف این نویسه پیشنهاد کرد این است که از فرستنده درخواست کنید پیامی جدید ارسال کند تا با نمایش اعلان پیام جدید بتوانید کل گفتگو را حذف کنید.

گفتنی است که تعداد زیادی از اپلیکیشن های پیام رسان و یا مدیریت شبکه های اجتماعی در دستگاه های اپل به این حمله آسیب پذیر خواهند بود. با این وجود ظاهرا این آسیب پذیری اختلالی بر روی Telegram و Skype ایجاد نخواهد کرد.

به اعلام شرکت اپل، قبل از عرضه نسخه 11.3 سیستم عامل iOS، یک اصلاحیه برای برطرف کردن این آسیب پذیری ارائه خواهد شد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت