هارددیسک‌هایی که بیشتر از همه عمر می‌کنند

هارددیسک‌های با طول عمر بیشتر

اگر می‌خواهید بدانید کدام هارددیسک‌ها از همه بیشتر عمر میکنند حتما این مطلب را بخوانید!!!

سال ۲۰۱۵ ، Backblaze گزارشی منتشر کرد که در آن درایوهای دیسک سخت (Hard Disk Drive) مورد بررسی قرار گرفته‌اند که بر اساس این گزارش هارددیسک‌های تحت برند “سیگیت” (Seagate) نسبت به “وسترن دیجیتال” (Western Digital) قابل اعتمادتر شناخته شده‌اند. این بررسی مدعی است برای استخراج آمار خرابی، ۵۶۲۲۴ هارد دیسک را که از آوریل ۲۰۱۳ تا اواخر ۲۰۱۵ استفاده می‌شدند را آزموده است. سال گذشته Backblaze به مجموعه تجهیزات ذخیره‌سازی خود حدود ۶۵پتابایت افزود که از این مقدار تقریبا ۱۶هزار درایو، “سیگیت” بود. طبق این آمار اعلام شده بیشتر از ۸۵ درصد این تجهیزات درایوهای ۴ترابایتی سیگیت هستند.

نمایی از دیتاسنتر و هارددیسک‌های نصب شده در blackblaze

نمایی از دیتاسنتر و هارددیسک‌های نصب شده در blackblaze

این آمار در حالی به دست آمده که در سال‌های کمی دورتر درایوهای سیگیت در بعضی از مدل‌ها آمار خرابی بالایی داشتند. سال ۲۰۱۲ یک سوم درایوهای ۳ترابایتی سیگیت مدل (ST3000DM001) که Backblaze استفاده می‌کرد از کار افتادند.
آماری که ۲۰۱۴ منتشر شد، سری مدل‌های Barracuda برند سیگیت را غیرقابل‌اعتمادترین درایوهای آزمایش‌شده نشان می‌داد. برای مثال ۹٫۶درصد از درایوهای ۱٫۵ترابایتی Barracuda LP، حدود ۱۵٫۷درصد از درایوهای ۳ترابایتی ۷۲۰۰٫۱۴ و یا مدل Barracuda 7200.11 در سال ۲۴٫۹درصد آمارخرابی به جا گذاشتند.
در گزارش اخیر از لحاظ طول عمر، درایوهای تحت برند HGST با دوام‌تر و به طور کلی بهتر از رقبا به نظر می‌رسند. HGST در گذشته زیرمجموعه شرکت “هیتاچی” محسوب می‌شد تا اینکه توسط “وسترن دیجیتال” خریده شد. در حال حاضر از آن‌جا که مدل‌های ۴ترابایتی برند HGST در بازار موجود نیستند، جای آن‌ها را در بازار “سیگیت” گرفته است.
درایوهای ۴ترابایتی “سیگیت” در آمار جدید کمتر از ۳درصد خرابی ثبت کرده‌اند که نتیجه رضایت‌بخشی محسوب می‌شود. جالب‌تر اینکه نتیجه‌ی ثبت شده در مورد نمونه‌های ۶ترابایتی این شرکت مطلوب‌تر نیز است.
در این آمار نمونه های مورد بررسی از درایوهای ۲ترابایتی HGST آمار خرابی ۱٫۵۵ درصد را نشان می‌دهند که به طور میانگین معادل ۵سال طول عمر درایو است.
در مجموع بین برندهای موجود درایوهای ۲ترابایتی HGST بهترین انتخاب به نظر می‌آید. اما در انتخاب برند برای خرید درایوهای ۴ یا ۶ ترابایتی، “سیگیت” هم با توجه به قیمت پایین‌تر و کارایی قابل‌قبول حرف‌هایی شنیدنی برای گفتن دارد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت