اتمام همکاری سامسونگ و کوالکام در سال آینده میلادی

qualcomm&samsung

بر طبق اطلاعات جدیدی که بدست آمده است ، سامسونگ در سال آینده میلادی برای تولید پردازنده های خود ، با کوالکام همکاری نخواهد داشت.

بخش نیمه هادی در شرکت سامسونگ، که سودآوری بالایی داشته و همچنین همکاری های زیادی نیز با شرکت های بزرگی همچون کوالکام انجام داده و نیز تراشه‌ی آن‌ها را در تأسیسات پیشرفته‌ی خود در حجم گسترده ساخته است. همچنین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را نیز سامسونگ تولید کرده و به احتمال زیاد جانشین این تراشه که اسنپدراگون ۸۴۵  می باشد را نیز تولید خواهد کرد.

و در حال حاضر گزارشات جدید حاکی از آن است که گویا سامسونگ تصمیم دارد در سال آینده بخشی از از کسب‌وکار کوالکام را به کمپانی صنایع نیمه‌هادی تایوان یا به اختصار TSMC واگذار کند.

سامسونگ تنها شرکتی بود که گوشی هایش، یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ دارای تراشه ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در سه‌ماهه‌ی اول امسال بودند زیرا این غول بزرگ پیش از همه به این تراشه دسترسی پیدا کرد.

احتمال دارد که همچنان سامسونگ در فرایند ساخت اسنپدراگون ۸۴۵ دخیل باشد، به همین جهت گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نیز بار دیگر جزو اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه خواهند بود.

شایان ذکر است که درصورت صحت این گزارشات،ممکن است سامسونگ در فرایند تولید اسنپدراگون ۸۵۵ نقشی نداشته باشد. به همین دلیل  تی‌اس‌ام‌سی تصمیم دارد در سال ۲۰۱۸ سفارش ساخت برخی از مودم‌های تراشه‌ و هسته‌های پردازنده‌ی کوالکام را برعهده بگیرد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت