تکنولوژی جدید سامسونگ برای افزایش عمر حافظه های SSD

تکنولوژی جدید سامسونگ برای افزایش عمر حافظه های SSD

حافظه های SSD نسل جدیدی از حافظه ها هستند که جایگزین مناسبی برای هارد دیسک ها شده اند و می توانند سرعت بیشتر و عملکرد کارآمدتری را ارائه کنند. به تازگی سامسونگ اعلام کرده است که در زمینه ی ساخت این نوع حافظه ها توانسته به پیشرفت چشمگیری دست یابد. تکنولوژی جدید سامسونگ برای افزایش عمر حافظه های SSD است.

اگر بخواهیم توضیح کوتاهی درباره ی حافظه های SSD بیان کنیم، می توانیم بگوییم که این حافظه ها، تکنولوژی مشابهی با فلش مموری ها دارند اما در نحوه ی ساخت و قطعات استفاده شده دارای تفاوت هایی نیز هستند. حافظه های SSD طراحی شده اند تا بتواند جای هاردهای HDD را بگیرند و برعکس این هاردها دارای هیچ قطعه ی متحرکی در ساختمان درونی خود نیستند. مشکل اصلی حافظه های HDD این بود که به دلیل داشتن قطعات متحرک خیلی زود خراب می شد و در برابر ضربه به شدت آسیب پذیر بود. حافظه های SSD این معضل را برطرف کرده اند و گنجایش بیشتری نیز دارا هستند.

سامسونگ که یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی تولید قطعات الکترونیکی است، در سال های اخیر تلاش کرده است بازار مرتبط با حافظه را در دست بگیرد. در راستای این اهداف، به تازگی این شرکت اعلام کرده است که توانسته با موفقیت تکنولوژی جدیدی در ارتباط با SSD ها طراحی کند. این تکنولوژی یک نرم افزار تخصصی می باشد که مختص به حافظه های SSD است. شرکت سامسونگ ادعا می کند که این نرم افزار با استفاده از قابلیت FIP می تواند باعث نامیرا شدن این حافظه ها شود. معمولا خافظه های SSD به دلیل سوختن چیپ درونی بعد از مدتی کارکرد خود را از دست می دهند.

در توضیحات ارائه شده ی این شرکت درباره ی نرم افزار محافظت کننده ی جدید، بیان شده است که لایه ای ایزوله کننده درون ساختمان SSD وجود دارد که از واحد ها حافظه ی موجود در این قطعه حفاظت می کند. مشکل اصلی زمانی رخ می دهد که این لایه به مرور زمان بر اساس قرار گرفتن در مجاورت الکتریسیته، کارآیی خود را از دست می دهد و این به معنای پایان عمر حافظه ی SSD قلمداد می شود. اطلاعات با استفاده از الکتریسیته در حافظه های SSD جریان پیدا می کند و با برخورد الکتریسیته به لایه ی ایزوله کننده حالت محافظتی آن از بین می رود. این بدان معناست که دیگر هیچ اطلاعاتی امکان نوشته شدن در آن سکتور خاص را نخواهد داشت. البته هنوز می توان اطلاعات موجود در آن قسمت را استفاده کرد.

تکنولوژی جدید سامسونگ برای افزایش عمر حافظه های SSD

تکنولوژی ارائه شده توسط سامسونگ (FIP)، می تواند خرابی این لایه ها را تشخیص داده و سکتوری که دچار خرابی شده است را از شبکه خارج کند. در واقع این تکنولوژی اطلاعات را به قسمت دیگری از حافظه هدایت می کند. تمام این فرایند در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد. سامسنوگ اعلام کرده است که این نرم افزار تنها روی حافظه های SSD خود این شرکت قابل استفاده خواهد بود و به شکل انحصاری تولید می شود.

منبع: digitaltrends.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت