آسیب‌پذیری در سیستم بلوتوث

web
طبق بررسی کارشناسان در بلوتوث آسیب‌پذیری وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توان به سیستم کاربر نفوذ کرد.
طبق تحقیقات صورت گرفته این آسیب در سیستم رمزنگاری اطلاعات بوده و این امکان را برای هکرها فراهم می کند که اطلاعات را شنود و جاسوسی کنند. این مشکل در محصولات اپل، اینتل، کوالکام و… دیده می شود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

این نقص امنیتی بیشتر درباره حالت دو طرفه یا متصل سازی (Pairing) بوده و علت آن پیاده سازی نکردن اصولی رمزنگاری از سوی سازندگان شرکت ها است. در حقیقت این نقص ناشی از پیاده سازی غیر اصولیFirmware است، که در نتیجه آن، کلیدهای عمومی دو دستگاهی که قصد متصل شدند را دارند، به درستی اعتبار سنجی نمی‌شود. در پی این نقص هکرها نه تنها می‌توانند اطلاعات رد و بدل شده میان دو دستگاه را شنود کنند، بلکه امکان ریختن ویروس های مخرب نیز وجود دارد.

مشکل امنیتی بلوتوث مربوط به بخش تبادل اطلاعات است و به عنوان مثال در هنگام اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر، کاربر را در معرض خطر قرار نمی دهد. اما از آنجایی که انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث (به صورت مکمل برای سایر راه های ارتباطی مانند وای فای) روز به روز فراگیرتر می شود، متخصصان حوزه امنیت سایبری به کاربران توصیه می کنند همواره آخرین به روزرسانی ها را برای لوازم الکترونیکی خود دریافت کنند. البته برای آسیب پذیری یاد شده هنوز هیچ به روزرسانی امنیتی ارائه نشده است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت