برقراری امنیت سایبری بر بستر بلاکچین در دبی

Untitled-1

یک شرکت امنیت سایبری در دبی به دنبال برقراری امنیت سایبری بر بستر بلاکچین است.

این شرکت اقدام به طراحی اولین نمونه از برنامه امنیت سایبری بر پایه بلاکچین نموده است که نام آن را « Naoris»گذاشته اند. این موضوع توسط مدیر استراتژی امنیت سایبری دبی، رشيد آل مکتوم (Dubai Cyber Security Strategy) اعلام شد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

دفتر مرکزی فناوری اطلاعات دبی « PROW»، بیان کرد که با تلفیق هوش مصنوعی و بلاکچین به دنبال طراحی بستری برای ایمن سازی شبکه ها است. این پروژه قرار است در تمامی سازمان ها، نهاد ها و مشاغل گوناگون دبی راه اندازی شود، همچنین این بستر برای حوزه هایی مانند بهداشت و درمان یا مشاغل خورد نیز در نظر قرار گرفته شده است.

قرار داد همکاری بین «Naoris» و «PROW»، به امضا رسیده که در ذیل آن می بایست امکان سنجی های لازم برای اجرای طرح یاد شده انجام شود. همچنین زیر ساخت های لازم برای پیاده سازی این طرح در غرب آسیا نیز باید مدنظر قرار گیرد و رایزنی های لازم با برخی شرکت ها و سازمان ها مانند سیسکو، اچ پی و… نیز به انجام برسد.

دبی برای اجرایی شدن این طرح هزینه های هنگفتی را در دستور کار قرار داده است.

در نتیجه، شيخ محمد بن رشيد آل مکتوم، معاون رئيس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی، طی حکمی، مرکز استراتژی امنیت سایبری این کشور را موظف کرد که با بهره گیری از پنج رکن (فناوری هوشمند، نوآوری، انعطاف پذیری سایبری، امنیت سایبری و همکاری بین الملی) در زمینه امنیت سایبری گامی موثر در بهبود شرایط امنیت سایبری جهان بردارند.

ساز و کار امنیت سایبری دبی درحال حاضر ضعف های بسیاری دارد و در صورتی که یک هکر به زیر ساخت های شبکه دبی دسترسی پیدا کند بسیاری از اطلاعات را در اختیار خواهد داشت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت