رونمایی Realtek از دو کنترلر جدید جهت به کارگیری در SSDهای پر سرعت

SSD

Realtek یکی از بزرگترین تولید کنندگان کنترلر در جهان است که در زمینه های مختلفی مانند صدا، ذخیره سازی و شبکه در حال فعالیت است. این شرکت اخیرا از  2 کنترلر جدیدش با نام های Realtek RTS5762 و RTS5763DL  رونمایی کرده است که در درایو های SSD با سرعت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.لازم به ذکر است که بخش عظیمی از کارایی SSDها وابسته به کنترلر آن ها می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

Samsung, Marvell و Silicon Motion هم دو تولید کننده ی دیگر کنترلر سالید درایو محسوب می شوند که دو کنترلر جدید Realtek RTS5762 و RTS5763DL هم میتوانند عضو تازه ی آن ها باشند. این دو کنترلر از پروتکل جدید NVME 1.3 پشتیبانی کرده و همچنین میتوانند پهنای باندی تا سقف  3.5 گیگابایت در ثانیه را کنترل کنند.

کنترلر RTS5762 از 8 کانال حافظه در معماری های TLC و معماری های آتی یعنی QLC پشتیبانی می کند و با بهره گیری از مسیر PCIe 3.0 x4، می تواند سرعت خواندن و نوشتن حداکثر 3500 و 3000 مگابایت در ثانیه را فراهم آورد. کنترلر RTS5763DL هم با پروتکل NVMe 1.3 SSD، از مسیر PCI 3.0 x4 بهره می برد و در مقایسه با کنترلر دیگر کمی کارایی پایین تری داشته و سرعت های 2150 مگابایت برای خواندن و 1475 مگابایت در ثانیه برای نوشتن را ارایه می دهد. لازم به ذکر است که که معمولا بیشترین سرعت در SSDهای SATA III حدود 560 مگابایت در ثانیه می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت